کد خبر: 1057584
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور ۱۱۵مقام رسمی از ۷۳ کشور در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور ۱۱۵مقام رسمی از ۷۳ کشور در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیدنظام‌الدین موسوی در نشست خبری روز گذشته اظهار کرد: ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان رؤسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیئت‌های پارلمانی، رؤسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی افزود: در این مراسم نمایندگان دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک، IPU و اتحادیه اروپا، اتحادیه اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس، اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، بین‌المجالس آسیایی، اکو و نمایندگان شخصیت‌های برجسته ادیان و مذاهب و همچنین شخصیت‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام حضور خواهند یافت. همچنین تمهیدات ترافیکی برای این مراسم اندیشیده شده که به اطلاع مردم پایتخت خواهد رسید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به محدودیت در دعوت از مهمانان داخلی به خاطر حضور مهمانان خارجی و همچنین شرایط کرونا یادآور شد: طبق قانون اساسی رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان باید حضور داشته باشند و مابقی مهمانان در حد عرف دعوت خواهند شد. همچنین برای پوشش خبری مراسم ۴۰۰ درخواست از رسانه‌های داخلی و خارجی داشتیم که تمهیدات برای حضور ۱۷۰خبرنگار داخلی و خارجی از بیش از ۳۰ کشور فراهم شد. طبق ادوار گذشته بعد از خیر مقدم و خوشامدگویی رئیس مجلس، مراسم تحلیف طبق قانون اساسی اجرا می‌شود و رئیس‌جمهور پس از ادای سوگند به صورت رسمی سکان اداره قوه مجریه را به عهده می‌گیرد.
موسوی مراسم تحلیف را نمادی از مردم سالاری و انتقال مسالمت آمیز قدرت دانست و گفت: این مراسم در همه ادوار با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و تلاش بر این است که به صورت باشکوه برگزار شود.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف با ستاد برگزاری مراسم تحلیف یادآور شد: دو سیاست در این ستاد حاکم بود یکی برگزاری باشکوه و آبرومند این مراسم و دیگری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ویژه کرونا. ما به رغم شرایط کرونایی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها از کشور‌های مختلف برای حضور در این مراسم دعوت کردیم و به رغم اینکه تردد بین کشور‌ها از نظر تردد‌های سیاسی در سطح پایینی است تعداد زیادی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی خارجی از حضور در این مراسم استقبال کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار