کد خبر: 1057505
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خبرداد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در جلسه مشترک همکاری با اداره کل زندان های این استان گفت: استان البرز محل استقرار ندامتگاه های متعددی است که این امر موجب بروز معضلات و مشکلات مختلفی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان شده است لذا امیدواریم بتوانیم با رویکرد ارائه خدمات و فعالیت های فرهنگی در این مراکز، ضمن انجام امور و اقدامات اصلاحی در صدد کاهش آسیب های متعدد آن برآییم.

ناصر مقدم در این جلسه  اظهار داشت: طبعا یکی از گروه های هدف و نیازمند ارائه خدمات فرهنگی و هنری و مذهبی، مددجویان مستقر در زندان های استان هستند که لازم است با برنامه ریزی و اقدامات آگاهانه، نسبت به ارتقای سطح معلومات و افزایش آگاهی و مهارتهای فرهنگی-هنری و همچنین اصلاح سبک زندگی ایشان، گام برداریم.
وی افزود: مدد جویان مستقر در ندامتگاه های البرز همچون سایر شهروندان، نیازمند توجه و عنایت ویژه هستند و نباید از این گروه مهم، غفلت ورزید و حتی تجمیع این افراد در یک مکان، می تواند بستر مناسبی را برای کار و ارائه خدمات فرهنگی فراهم سازد. لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تمام توان و مطابق امکانات موجود، درخصوص خدمت رسانی به ایشان، هیچگونه مضایقه و کوتاهی نخواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بی شک چه در حوزه پیشگیری و چه در حوزه درمان معضلات اجتماعی، توجه به موضوع و ابزارهای فرهنگی و هنری، بهترین راهکار برای کاهش این آسیب ها است و از آنجا که تاثیر کارهای فرهنگی و هنری بر دل افراد واقع می شود، این تاثیر مستقیما افراد را متقاعد می سازد تا تمام انگیزه های ایشان، در راستای اهتمام به همت و اقدام برای رفتار اصلاحی و خلاصی از وضعیت نامطلوب، قرار گیرد و ز همین رو می توانیم با انجام کارهای تربیتی در قالب برنامه های فرهنگی و هنری به کمک مددجویان مستقر در ندامتگاه های استان برویم. نگاه این اداره کل به مجموعه ندامتگاه های استان، همچون سایر محلات و مراکزی است که در شهر مستقر هستند و ما خود را متعهد به ارائه خدمات فرهنگی و هنری و مذهبی نسبت به این عزیزان می دانیم.
ناصر مقدم افزود: ارتقاء سطح توان، مهارت و دانش فرهنگی و هنری و مذهبی مددجویان ندامتگاه های استان می تواند به عنوان یک توان افزایی برای این جامعه هدف تلقی شود و بی شک انس و آشنایی هرچه بیشتر مددجویان ندامتگاه های استان با مفاهیم ، موضوعات و برنامه های فرهنگی ، هنری و مذهبی موجب افزایش عزت نفس و توان ایشان در مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.
در ادامه ناصر مقدم بر لزوم انعقاد تفاهم نامه مدون همکاری برای ارائه خدمات مشخص و برنامه ریزی شده برای این قشر از شهروندان تاکید و اعلام آمادگی نمود تا بخشی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را در بستر ندامتگاه های این استان به انجام برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار