کد خبر: 1057453
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
سی و دومین دوره المپیک ۲۰۲۰
تیم ملی والیبال کشورمان با شکست ۳ بر ۲ برابر ژاپن از المپپیک ۲۰۲۰ خداحافظی تلخ کرد.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین؛ تیم ملی کشورمان در حالی برابر ژاپن قرار گرفت که هر دو تیم برای صعود نیاز به برد داشتند که در نهایت ژاپن در یک بازی سخت و نزدیک ۳ بر ۲ تیم ایران را شکست داد و به عنوان تیم سوم گروه راهی مرحله یک چهار نهایی شد.
دفاع بد، دریافت افتضاح و عدم اعتماد به نفس در زدن سرویس، باعث خداحافظی نسل طلایی والیبال ایران از المپیک شد تیمی که سالهاست در آسیا حرف اول را می‌زد، اما دیگر نباید آن را قدرت اول آسیا نامید. بی شک بعد از المپیک و خداحافظی برخی ملی پوش پا به سن گذاشته، والیبال ایران سیر نزولی خواهد داشت تیمی که شاکله و استخوان بندی آن در زمان ولاسکو آرژانتینی شکل گرفت.تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ژاپن قرار گرفت که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت‌های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.
در بازی امروز ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی، سعید معروف لیبرو: مهدی مرندی - آرمان صالحی وارد زمین شد.

ست اول: ایران ۲۱ - ۲۵ ژاپن
در ست اول دو تیم امتیازات را پایاپای پیش بردند امتیاز هر دو تیم در عدد ۶ بود. ژاپنی‌ها که در زدن سرویس‌های پرشی بسیار حرفه‌ای عمل می‌کردند موفق شدند توسط نیشیدا ۱۰ بر ۹ از ایران پیش بیفتند. در ادامه تیم ملی والیبال ژاپن روند بهتری نسبت به ایران داشت و ۱۷-۱۵ از ایران پیش افتاد تا را آلکنو مجبور کند برای متوقف کردن ژاپن وقت استراحت بگیرد. در ادامه دریافت‌های عالی ژاپن در انتهای زمین باعث می‌شد تا توپ خیلی راحت در اختیار پاسور قرار بگیرد و امتیازات یکی پس از دیگری برای تیم میزبان بدست آید و نهایتا حریف موفق شد ست اول را با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به نام خود کند.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۲۰ ژاپن
با شروع ست دوم ایران تیم ایران بود که بازی را روان‌تر از حریف آغاز کرد. هر چند هر دو تیم در کسب امتیاز پایاپای پیش رفتند، اما ملی پوشان با اعتماد به نفس بهتری بازی را اداره می‌کردند. در امتیاز ۱۱ آلکنو دست به تغییرات زد و صابر کاظمی و جواد کریمی به جای غفور و معروف وارد زمین کرد تا شوکی به تیم وارد شود. در ادامه امتیازسرویس سید محمد موسوی امتیاز ۱۳ را برای کشورمان کسب کرد. در این زمان صابر کاظمی را ردن سرویس‌های خوب پرشی توانست موفق ظاهر شود و نتیجه را ۱۹ بر ۱۶ به سود ایران کند. همین روند برتری ادامه یافت تا در نهایت ایران توانست ۲۵ بر ۲۰ پیروز ست دوم شود.

ست سوم: ایران ۳۱ - ۲۹ ژاپن
در ابتدای ست سوم، تیم ملی والیبال ایران عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست ۵-۲ از حریف پیش بیفتد. ملی پوشان ایران که از پیروزی در ست دوم روحیه و انرژی خوبی گرفته بودند بازی را بهتر شروع کردند، اما در ادامه ژاپنی‌ها با تحت فشار گذاشتن ایران اختلاف را کم کردند. دریافت‌های انتهای زمین ژاپن کار را برای ایران سخت کرده بود. تلاش ژانی‌ها در ادامه ست سوم دست باعث شد تا هر دو تیم در عدد ۱۳ به تساوی برسند. سرویس‌های خوب صابر کاظمی و عبادی پور باعث شد تا نهایتا شاگردان آلکنو ۳۱ بر ۲۹ این ست را از حریف ببرند.

ست چهارم: ایران ۲۵ - ۲۲ ژاپن
با شروع ست چهارم امتیاز اول را ژاپنی‌ها کسب کردند و از همان ابتدا ۱۱ بر ۶ از ایران پیش افتادند. در این زمان الکنو با تغییر چند بازیکن از جمله آوردن معروف سعی در بازگشت امتیازات بود تا کار به ست پنجم کشیده نشود. روند هجومی تیم ایران با تغییر چند بازیکن بهتر شد و هر دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شدند، اما اشتباه فردی بازیکنان تیم ملی در نهایت باعث شد تا در نهایت ۲۵ بر ۲۲ این ست را به سود ژاپن خاتمه یابد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم: ایران ۱۵ - ۱۳ ژاپن
در ست پنجم بازیکن ژاپن با زدن سرویس پرشی و عمل کرد نا امید کننده عبادی پور اولین امتیاز را برای ژاپن همراه شد. دومین سرویس پیایی و کسب دومین امتیاز با ارزش کار را برای ایران سخت کرد. اشتباهات بازیکنان ایران در ست پنجم باعث شد تا نتیجه ۷ بر ۳ به سود ژاپن شود. هر چند ملی پوشان کشورمان سعی کردند نتیجه را برگردانند، اما دفاع کم فروغ آن‌ها روی تور باعث شد تا در نهایت ۱۵ بر ۱۳ والیبال ایران مغلوب ژاپن شود و اینگونه از المپیک خداحافظی تلخی داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار