کد خبر: 1057402
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
رییس کل دادگستری استان البرز خبرداد
رییس کل دادگستری استان البرز گفت: در صورت وجود شرایط لازم می‌تواند از مصادیق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محسوب شده و به همین جهت به اتهام این اشخاص به صورت ویژه، با قاطعیت و سرعت لازم در دادگستری کل استان رسیدگی خواهد شد.

حسین فاضلی هریکندی در سومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز که با محوریت بررسی دستاوردها و روند فعالیت قرارگاه برگزار شد، گفت: یکی از محورهای مهم مورد تاکید در دوره ریاست جدید قوه، بازنگری در نحوه تعاملات مابین مجموعه های انتظامی و امنیتی با قوه قضائیه به منظور انجام بهتر ماموریت‌ها و حفظ حقوق مردم است.

وی با اشاره به ابتکار تشکیل قرارگاه مقابله با جرایم خاص در استان البرز در سال گذشته، یادآور شد: در این قرارگاه تاکنون با تعاملات دو مجموعه قضایی و انتظامی استان، توفیقات بسیار مهمی در حوزه ماموریت‌های دادگستری و نیروی انتظامی استان به دست آمده است.

رصد ۸۲۰ پرونده توسط قرارگاه فاضلی

هریکندی با اشاره به رصد ۸۲۰ پرونده توسط قرارگاه از زمان تشکیل آن، افزود: در نتیجه اقدامات مشترک دادگستری و نیروی انتظامی استان، دستاورد مهم کاهش ۲۳ درصدی سرقت به عنف را در استان داشتیم.

بازداشت عوامل زورگیری خشن در اتوبان

وی با اشاره به حادثه سرقت به عنف با استفاده از سلاح در اتوبان تهران-کرج و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: متهمان با دستورات قاطع قضایی و تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی استان بازداشت شدند و اقدام انجام شده با توجه به اینکه با استفاده از سلاح سرد و گرم و موجب ارعاب شده در صورت وجود شرایط لازم می‌تواند از مصادیق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محسوب شده و به همین جهت به اتهام این اشخاص به صورت ویژه، با قاطعیت و سرعت لازم در دادگستری کل استان رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اجرای طرح‌های مقابله با سرقت و مالخران توسط نیروی انتظامی، تصریح کرد: قضات و پلیس آگاهی نباید در تحقیق و رسیدگی به پرونده‌های سرقت تعجیل کنند و به دنبال کشف سرقت‌های مشابه متهمان باشند که می‌تواند جنبه پیشگیرانه نیز داشته باشد.

وی با اشاره به عزم قوه قضائیه در دوره جدید برای تعامل و هم افزایی بیشتر مجموعه‌های قضایی و انتطامی در راستای تحقق امنیت تصریح کرد: این تعامل در استان البرز در سطح عالی جریان دارد و امیدواریم با مرتفع شدن برخی موانع شاهد افزایش سطح امنیت در استان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار