کد خبر: 1057366
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
رونمایی از یک مجموعه در منزل شهید مدافع حرم

کتاب «حسینیه واژه‌ها» مجموعه متن‌های ادبی است که میان روضه و سبک زندگی اتصالی ویژه برقرار کرده است.
به گزارش «جوان» نویسنده مجموعه «حسینیه واژه‌ها» دغدغه اصلی این مجموعه را معرفی حماسه کربلا با رویکردی کاربردی می‌داند.
مجموعه «حسینیه واژه‌ها» در منزل شهید مهدی صابری، از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون، با حضور محسن عباسی ولدی، نویسنده و پدر بزرگوار شهید صابری رونمایی شد.
در این مراسم حجت الاسلام عباسی ولدی پس از تقدیر از خانواده شهید صابری، به معرفی مجموعه «حسینیه واژه‌ها» پرداخت. وی دغدغه اصلی این مجموعه را معرفی حماسه کربلا با رویکردی کاربردی عنوان کرد و گفت: تألیف اولین کتاب این مجموعه با عنوان «در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است»، در پاسخ به توصیه مقام معظم رهبری بود که ایشان یکی از مأموریت‌های هیئت را پرداختن به مسئله خانواده دانستند. این کتاب مجموعه متن‌های ادبی است که میان روضه و سبک زندگی اتصالی ویژه برقرار کرده است. این کتاب در ۱۳۸ صفحه و با قیمت ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود. کار ترجمه این جلد از مجموعه به زبان انگلیسی نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند. «بگو چگونه دل از حسین کندی» عنوان کتاب دوم این مجموعه است که در قالب یک گفت‌وگوی ادبی میان نویسنده و حضرت زینب (س)، به نقش ایشان در حماسه کربلا می‌پردازد. در این کتاب نویسنده تلاش می‌کند از رابطه عاشقانه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) برای رسیدن به هدف خویش نهایت استفاده را ببرد. به جرئت می‌توان این کتاب را از احساسی‌ترین و تعقلی‌ترین کتاب‌ها درباره کربلا، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) دانست. نویسنده تلاش می‌کند در حد وسع خویش از میان جملات کتاب، پلی به مسائل زندگی هم بزند تا مخاطب پس از مطالعه آن، محکی برای سنجش خود در زندگی داشته باشد. کتاب «بگو چگونه دل از حسین کندی» در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود.
«علی، اصغر نبود» کتاب سوم از این مجموعه است که گفت‌وگویی میان حضرت رباب (س) و حضرت علی اصغر (ع) است. هدف این کتاب کم‌حجم، معرفی حماسه کربلا برای کسانی است که آشنایی چندانی با این حماسه ندارند. فلسفه قیام کربلا در این کتاب، با درونمایه‌ای احساسی به تصویر کشیده شده است، البته به گونه‌ای که نه فلسفه قیام کمرنگ شود و نه احساس بر فلسفه قیام غلبه کند. این کتاب، جامعه غیرایرانی و غیرشیعه را نیز گروه هدف خود قرار داده، از همین رو ترجمه انگلیسی این کتاب نیز در حال آماده‌سازی برای انتشار است. این کتاب در ۴۴ صفحه و با قیمت ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار