کد خبر: 1057323
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
نگاهی به وضعیت قیمت‌ها در بازار اتومبیل‌

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد، اگرچه همچون ماه‌های قبل، خرید و فروش خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد، اما قیمت‌ها به صورت محسوسی روند صعودی گرفته است.
به گزارش مهر، بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد، اگرچه همچون ماه‌های گذشته خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و مصرف‌کنندگان منتظر کاهش قیمت هستند، اما روند بازار خلاف جهت انتظارات مردم حرکت کرده و قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفته است. یکی از نمایشگاه‌داران خودرو گفت: فعلاً در بازار خبری از خرید و فروش نیست و قیمت‌ها نیز بی‌ضابطه بالا می‌روند و هرکس قیمت دلخواه خود را برای خودرو اعلام می‌کند. بازار خودرو به شکلی شده که حتی در دوره تعطیلات کرونایی، قیمت خودرو‌ها دستخوش تغییر شده بود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بازار با رکود همراه است، افزود: تا چند روز دیگر که دولت تغییر کند قطعاً بازار با یک شوکی همراه می‌شود و احتمال بروز تغییر در بازار وجود دارد. این فعال بازار خودرو تأکید کرد: اگر کسی قصد خرید خودرو دارد، بهتر است چند روز صبر کند تا هم دولت تغییر کند و هم خبری از مذاکرات برسد؛ فعلاً بازار درگیر هیاهو شده است. بررسی وضعیت قیمت‌ها حکایت از آن دارد که قیمت خودرو‌های پرتیراژ ایران‌خودرو و سایپا با افزایش‌های چشم‌گیری مواجه شده است، به شکلی که عمده خودرو‌های پرتیراژ در بازار طی یک ماه گذشته بین ۵تا ۲۰میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. به عنوان نمونه اگرچه قیمت خودروی سمند LX در ۶تیرماه، ۱۹۹ میلیون تومان بود، اما قیمت کنونی این خودرو در بازار به ۲۱۸ میلیون تومان رسیده است. خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۶ تیرماه ۲۱۱ میلیون تومان قیمت داشت که هم‌اکنون به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت دنا معمولی ۶ تیرماه ۲۸۴ میلیون تومان بود که هم‌اکنون به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت خودروی پژو پارس سال نیز از ۲۳۶ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت تیبا از ۱۲۹میلیون تومان در ۶ تیرماه به ۱۳۵ میلیون تومان در ۹ مردادماه رسیده است.
قیمت کوییک دنده‌ای از ۱۵۰میلیون به ۱۵۸میلیون تومان، ساینا از ۱۴۳ میلیون به ۱۴۷ میلیون تومان رسیده و قیمت سایپا ۱۱۱ از ۱۳۴ میلیون به ۱۳۹ میلیون تومان افزایش یافته و تیبا از ۱۳۷ میلیون تومان به ۱۴۰میلیون تومان رسیده است. این وضعیت قیمت‌ها در بازار و تفاوت فاحش با قیمت کارخانه و البته عدم تمایل مردم به خرید، در حالی است که خودروسازان از حدود سه ماه پیش در حال رایزنی و برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس برای آزادسازی قیمت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار