کد خبر: 1057229
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
" یاداشت "

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، مهندس محمد شهباز فعال سیاسی اجتماعی در یاداشت انتخاب شهردار اصفهان نوشت؛ شهردار از کلانشهرها گرفته تا شهرهای چند هزار نفری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد.

اما آنچه که برای شهروند اصفهانی حائز اهمیت است توسعه شهر در همه ابعاد عمرانی، اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و ... می باشد که جز در پرتو درک درست شهردار آینده نصف جهان نسبت به نقش متخصصان در مدیریت شهری و توسعه یافتگی محقق نمی شود. بدین منظور مدیریت شهری که منجر به توسعه و رشد گردد جز با شناخت،ارزیابی و استفاده درست از سرمایه های انسانی بومی بدست نخواهد آمد و البته رسیدن به این مهم جز در سایه درک واقعیات و واقعبینی هم میسر نخواهد بود. بنابراین مهمترین شاخص شهردار اصفهان این است که سرمایه های انسانی شهر اصفهان را از لحاظ ابعاد مختلف نگرش، دانش، مهارت و توانمندی بشناسد و هنر استفاده بهینه از آنها را نیز داشته باشد.

علاوه بر شاخص مهم و اساسی گفته شده، شاخصهای متعدد دیگری نیز میتوان ذکر نمود که توجه به آنهامیتواند منجر به شایستهگزینی در انتخاب شهردار آتی اصفهان گردد:

 )1داشتن سلامت نفس (تعهد)

 )2داشتن فهم بالای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

 )3مجهز بودن به دانش و تخصص مطالعات شهری و اعتقاد به خرد و درایت آن.

 )4قدرت رایزنی در سطح کلان ملی به عنوان عامل تسهیلگر.

 )5دغدغهمند اقتصاد پایدار شهری و توانمند در برقراری آن.

 )6عزم جدی در مبارزه با فساد شهری و رانتخواری امضا طلاییها.

 )7دارای تجربه مدیریتی موفق در اجرای پروژههای مهم و تأثیرگذار شهری.

 )8دارای رویکرد جوانگرایی به عنوان رمز تحول و خلاقیت در مدیریت شهری.

 )9توانایی جذب مشارکت مردمی و معتقد به بهرهوری از خردجمعی.

)11دارای توانایی لازم برای راهبری و مدیریت بحرانهای شهری.

 )11مصمم در زمینهسازی برای توسعه عدالت فضایی و محیطی.

 )12معتقد به پیاده سازی سیستمهای هوشمند به عنوان رکن اساسی شهرها و تلاش در جهت بسترسازیزیرساختهای لازم برای آن.بطور کلی، شهردار آینده اصفهان باید در همه حوزهها به ویژه اقتصاد، نگاه فیزیولوژی را جایگزین نگاه فیزیکی، فرمولی و دیوان سالاری نموده و به این موضوع توجه نماید که نگاه نتیجه گرایی در بعضی از حوزه ها کافی، لازم ومناسب است اما در امور دیگر مانند فرهنگی، مذهبی و حتی دیگر زمینهها  (نتیجه)  الزام آور و تعیین کننده نیست.

در پایان امیدواریم، در طی چهار سال آینده با حاکم شدن شایسته سالاری، اندیشه و خردورزی در شهرداری شاهد شکوفایی شهر زیبای اصفهان باشیم و چیزی جز رعایت حقوق و تأمین منافع شهروندان مدنظر مدیران شهری نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر