کد خبر: 1057203
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

تصادف خودروی حامل گوشی‌های سرقتی در مسیر قاچاق به افغانستان سبب شد تا راز سرقت‌های سریالی اعضای باند را بر ملا شود.
به گزارش جوان، چند روز قبل به مأموران پلیس مشهد خبر رسید خودروی‌پژو‌۲۰۶ در جاده مشهد به یکی از شهر‌های شرقی واژگون شده و راننده آن به کما رفته است. مأموران پلیس مشهد در بازرسی از خودروی پژو ۳۰۰‌عدد گوشی گرانقیمت کارکرده کشف کردند که به طرز ماهرانه‌ای در قسمتی از خودرو جاسازی شده بود. بررسی‌های مأموران حکایت از آن داشت تمامی این محموله گوشی‌های سرقتی است که بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان هر کدام ارزش دارد و قرار بوده راننده این محموله سرقتی را به مرز افغانستان منتقل کند و تحویل فرد دیگری بدهد.
از سوی دیگری مأموران پلیس در بررسی‌های فنی دریافتند تمامی گوشی‌ها از شهروندان تهرانی در چند ماه گذشته به شیوه‌های زورگیری و موبایل‌قاپی سرقت شده است.
در حالی تحقیقات درباره این حادثه از سوی مأموران پلیس تهران و مشهد ادامه داشت، تیم پزشکی به مأموران پلیس خبر دادند راننده خودرو از مرگ نجات یافته و به هوش آمده است.
بدین ترتیب متهم به اداره پلیس منتقل شد و مورد تحقیق قرار گرفت.
وی با اعتراف به حمل محموله گوشی‌های سرقتی گفت: مدتی قبل با دو مرد افغان در مشهد آشنا شدم که پیشنهاد دادند برای آن‌ها محموله گوشی را به مرز افعانستان منتقل کنم. آن‌ها مدعی بودند که گوشی‌های کارکرده را از فردی در تهران خریده‌اند و قصد دارند به افغانستان منتقل کنند. من متوجه شدم که گوشی‌ها همه سرقتی است، اما به خاطر دستمزد خوبی که دادند گوشی‌ها را تحویل گرفتم و به مرز بردم. وی ادامه داد: من در این مدت سه مرحله گوشی‌های سرقتی را ازمشهد به مرز افغانستان منتقل کردم و در آنجا تحویل افراد دیگری دادم تا اینکه بار چهارم دو مرد افغان محموله ۳۰۰ گوشی سرقتی را تحویل من دادند تا در مرز تحویل سه مرد افغان دیگر بدهم که در راه خودروام واژگون شد و به دام افتادم.
دستگیری مالخران
با اعتراف متهم، مأموران پلیس دو مرد افغان را شناسایی و بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و گفتند که گوشی‌های سرقتی را از باند سارقانی در تهران خریده‌اند. بنابراین سه متهم برای بازجویی به تهران منتقل شدند.
متهمان پس از انتقال به دادسرای ویژه سرقت مقابل قاضی قریب احمد‌زاده، بازپرس شعبه سوم به جرم خود اقرار کردند.
یکی از متهمان گفت: دو سال قبل با باند سارقانی در تهران آشنا شدم که تلفن همراه سرقت می‌کردند. قرار شد رئیس باند تمامی گوشی‌های گرانقیمت سرقتی را به من بفروشد و من هم گوشی‌ها را به افغانستان منتقل کنم. در این دو سال آن‌ها تعداد زیادی گوشی سرقتی را در مشهد تحویل ما دادند و ما هم به مرز منتقل کردیم. قرار بود پس از انتقال محموله ۳۰۰ گوشی سرقتی، یک محموله هزار‌عددی گوشی سرقتی، را به زودی از آن‌ها تحویل بگیریم که دستمان رو شد.
متهمان دیگر هم در بازجویی‌ها اظهارات همدست خود را تأیید کردند. بنابراین سه متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. تلاش برای دستگیری اعضای باند سارقان موبایل قاپ از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار