کد خبر: 1057201
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

راننده مسافربر پس از اینکه مسافران هواپیما را مقابل خانه‌شان پیاده می‌کرد پایش را روی پدال گاز می‌گذاشت و با چمدان‌های مسافران فرار می‌کرد. متهم که از مجرمان سابقه‌دار است برای سرقت از کاشان به پایتخت می‌آمد و به این شیوه مرتکب سرقت می‌شد تا اینکه در دام مأموران گشت پلیس آگاهی گرفتار شد.
به گزارش جوان، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: ۳۱‌تیرماه امسال مأموران پلیس‌آگاهی هنگام گشت‌زنی در محدوده خلازیر به یک خودروی پژو پارس سفید رنگ مشکوک شده و بعد از بررسی شماره پلاک آن متوجه شدند که پلاک خودرو از یک خودروی پژو پارس سفید‌رنگ در میدان فتح سرقت شده است. بعد از آن بود که مأموران پلیس به راننده فرمان ایست دادند. راننده وقتی از حضور پلیس با خبر شد با فشار روی پدال گاز از محل دور شد و عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. مأموران پلیس در جریان عملیات تعقیب و گریز که یک‌ساعت به طول کشید موفق شدند با شلیک گلوله خودرو را متوقف و راننده را بازداشت کنند. مأموران پلیس همچنین در بازرسی از خودرو مقداری لوازم سرقتی کشف کردند.
تحقیقات مأموران اداره بیستم پلیس‌آگاهی در این باره نشان داد که متهم اهل شهر کاشان و از مجرمان سابقه‌دار این شهر است که از مدتی قبل برای سرقت به تهران می‌آمد. تحقیقات همچنین نشان داد که چند مسافر شماره پلاک خودروی متهم را به پلیس داده و درباره سرقت اموالشان از وی شکایت کرده‌اند. یکی از آن‌ها توضیح داد: من ۳۰‌تیرماه با هواپیما از سفر برگشتم. بیرون فرودگاه منتظر تاکسی بودم تا به خانه‌ام در یوسف‌آباد بروم که یک خودروی پژو پارس سفیدرنگ توقف کرد. بعد از گفتن مسیرم سوار خودرو شدم و راننده حرکت کرد. ساعتی بعد که به مقصد رسیدیم پیاده شدم و خواستم وسایلم را از صندوق عقب بردارم که راننده پایش را روی پدال گاز گذاشت و به همراه چمدان‌هایم فرار کرد. من شماره پلاک خودرو را برداشتم، اما مشخص شد که پلاک آن سرقتی بوده‌است.
یکی دیگر از شکایت‌ها در شهر قدس مطرح شده‌بود. شاکی گفت: من از فرودگاه خارج شدم و منتظر تاکسی بودم که خودروی پژوی پارس سفید توقف کرد. بعد از گفتن مسیرم سوار شدم و زمانی که مقابل خانه‌ام پیاده شدم راننده پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. او چمدان‌هایم راکه لوازم سفر و اوراق هویتی و باارزش داخلش بود، سرقت کرد.
بررسی‌ها حکایت از این داشت متهم با سرقت پلاک خودرو‌های پژوپارس سفید رنگ به این شیوه مرتکب سرقت‌ها سریالی شده است. همچنین تحقیقات پلیس نشان داد که این تنها شیوه‌سرقت راننده پژو نیست. یکی از شاکیان گفت: من خودروام را در میدان تجریش پارک کردم و به دنبال کار اداری رفتم. وقتی برگشتم دیدم که شیشه ماشینم شکسته و ۵۰ میلیون تومان پولی که داخل داشبور بود سرقت شده است.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد. وی ادامه داد: کسانی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته یا پلاک خودروشان سرقت شده است به اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار