کد خبر: 1057182
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

راهنمای نوبت گیری خدمات قضایی

رپورتاژ آگهی/ امروزه یکی از مهم ترین و به مراتب سخت ترین کارها با تدبیر قوه قضاییه بسیار آسان و راحت انجام می پذیرد و آن چیزی نیست جز تشکیل پرونده های قضایی و ثبت شکواییه در درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه که از دو طریق استفاده از سامانه عدل ایران و نیز مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اکترونیک قضایی امکان پذیر می باشد. این دو راه بیشتر از آنچه که فکر می کنید سریع و آسان انجام می گیرد.
با هدف پاسخگویی غیرحضوری و نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی، سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی راه اندازی شده است که در ادامه با هم به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

در حال حاضر سامانه نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی برای دریافت نوبت، جهت مراجعه به شعب و واحدهای متمرکز اجرای احکام دادگستری در سراسر کشور با درج  موارد زیر طراحی شده است:

علت مراجعه

اعلام مدارک مورد نیاز

ورود اطلاعات تکمیلی

محل مراجعه

واحد قضایی

انتخاب سمت

انتخاب شخص مورد ملاقات

روز و ساعت مراجعه

دریافت و ثبت نوبت

چاپ، پیگیری و ابطال نوبت

این سامانه هوشمند با هدف تسهیل و تسریع در انجام امور مردمی در مراکز قضایی راه ‌اندازی شده است. افراد می‌ توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز قضایی، نوبت پیگیری امور قضایی مرتبط با خود را دریافت کرده و در وقت مقرر از پیش تعیین شده در محل حاضر شوند.
به منظور استفاده از این سامانه نخست باید به صورت الکترونیکی در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

برای ثبت نام حضوری در سامانه ثنا در مراکز استان ها می توانید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و در سایر شهرستان ها به دادگستری مربوطه مراجعه کنید.

آموزش نوبت دهی اینترنتی خدمات قضایی

مرحله اول:

ابتدا وارد سامانه الکترونیک قوه قضاییه به نشانی adliran.ir شده و سپس مانند تصویر زیر، گزینه سامانه نوبت دهی مراکز قضایی  را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است از منوی اطلاع رسانی انتخاب نمایید:

راهنمای نوبت گیری خدمات قضایی

مرحله دوم:

در این مرحله باید شماره ملی و رمز شخصی خود را که با احراز هویت سامانه ثنا برای شما صادر است را در کادر مشخص شده وارد کرده و سپس و به روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

مرحله سوم:

یک کد امنیتی از طرف سامانه ثنا، به شماره تلفنی که شما قبلا در سامانه ثنا ثبت کرده اید ارسال می گردد که باید آن را در کادر مشخص شده وارد نموده و به این ترتیب وارد صفحه اصلی نوبت دهی سایت عدل ایران خواهید شد.

نحوه دریافت نوبت از سایت عدل ایران

بعد از آنکه وارد صفحه اصلی سایت نوبت دهی عدل ایران شدید برای دریافت نوبت مراجعه حضوری باید مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

مرحله اول:

ظاهر صفحه ایی که پیش روی شما قرار دارد باید مانند تصویر زیر باشد. شما باید از میان گزینه های موجود، گزینه ” نوبت دهی قضایی ” را انتخاب کنید.

مرحله دوم:

گزینه «ثبت نوبت» را در صفحه جدید بارگزاری شده انتخاب نمایید:

مرحله سوم:

در صفحه جدید، پنج مرحله برایتان نمایش داده می شود که جهت اخذ نوبت باید تمامی آن ها را طی کنید. علت مراجعه حضوری شما به شعبه های قضایی، در مرحله اول  پرسیده می شود.

 

باید به دقت دلیل مرتبط با موضوع مراجعه خود را انتخاب کنید زیرا گزینه های پیشنهادی بعدی با موضوع انتخابی شما مرتبط می باشد.

مرحله چهارم:

در این مرحله سامانه با در نظر گرفتن موضوع انتخابی شما، مدارک مورد نیازی که در هنگام مراجعه حضوری باید به همراه داشته باشید متنذکر می شود. پس از بررسی لیست مدارک مورد نیاز بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید.

مرحله پنجم:
در این مرحله نیز اطلاعات تکمیلی مورد نیاز با توجه به علت مراجعه برای شما نمایش داده می شود که باید  هر کدام به دقت وارد شود. بعد از ثبت اطلاعات، سامانه به صحت سنجی اطلاعات وارد شده قدام کرده و در صورتی که معتبر بودن آن ها  تایید شود وارد مرحله بعد خواهید شد.

مرحله ششم:

مشخص کردن مکان مراجعه در این مرحله انجام می شود. در این مرحله اگر موضوع مراجعه مشخص باشد و برای رسیدگی به آن، شعبه خاصی وجود داشته باشد، شعبه مورد نظر در حالت غیر قابل تغییر نمایش داده می شود، اما چنانچه شعبه مشخصی برای آن تعیین نشده باشد، فهرست مراکز موجود برای شما به نمایش گذاشته می شود که امکان انتخاب هر کدام از آن ها برایتان وجود خواهد داشت.
به علاوه، امکان انتخاب سمت و یا مامور رسیدگی به پرونده نیز در این مرحله وجود دارد و به این ترتیب اگر افراد مختلفی برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشند، مراجعه کننده می تواند بر اساس سلیقه خود یک نفر را به عنوان قاضی پرونده انتخاب نماید.

مرحله هفتم:

در این مرحله مراجعه کننده باید در تقویم باز شده ماه مورد نظر، تاریخ و زمان مراجعه خود را انتخاب نماید به علاوه لازم است تا مدت زمان مورد نیاز خود را نیز تعیین نماید.

مرحله هشتم :

در مرحله نهایی تمام اطلاعات وارد شده برایتان نمایش داده می شود که در صورت صحت آن ها باید گزینه چاپ را انتخاب نمایید و به این ترتیب نوبت شما در روز و ساعت مشخص شده ثبت خواهد شد.

بعد از تنظیم تاریخ میتوانید و تایید وضعیت با انتخاب گزینه پیگیری نوبت مطابق تصویر زیر در صفحه اصلی عدل ایران، می توانید نوبت های خود را پیگیری کنید.

رمز شخصی کاربر در سامانه ثنا با احراز هویت در این سامانه صادر می شود. قوه قضاییه امکان احراز هویت غیر حضوری در سامانه ثنا را با مشارکت یوآیدی برای کاربران فراهم کرده است. یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکل احراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مالباخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
1
سامانه نوبت دهی صرفا جهت رونق و کسب درآمد برای دفاتر خدمات الکترونیک راه اندازی شده و جز اسیری و سرگردانی برای ارباب رجوع بخت برگشته چیزی به همراه ندارد.
ساعت ها باید صرف گذفتن وقت کنید، تازه اگر موفق شوید، روز موعود بروید و اگر سرکیف بودند جواب تان را می دهند نبودند روی دنده لج، هر کار بخواهند با شما می کنند.
خدا طراحان آن نگذرد که مردم را به روز سیاه نشانده اند.
صدای ما هم به جایی نمی رسد. فقط خدا حق شان را کف دست شان بگذارد.
امیر شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
سلام کاراموز وکالت هستم نوبت برای شعبه کیفری گرفتم اما نمیشه میگه پرونده ندارین درحالیکه امروز اعلام وکالت کردم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار