کد خبر: 1057180
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

رپورتاژ آگهی/ بروز بیماری‌های مزمن، زوال عقل یا بیماری‌هایی که وابسته به سن هستند؛ سالمندان ما را وادار می‌کنند خانه‌های محبوب و مملو از خاطره خود را برای دریافت خدمات پزشکی و مراقبتی به مدت نامشخص و گاها طولانی ترک کنند. حتی اگر بیشتر خانواده‌ها خلاف این امر را ترجیح دهند؛ در شرایطی آنها واقعا فاقد صلاحیت علمی‌لازم و یا توانایی و زمان کافی برای مراقبت از عزیز سالمند خود هستند.

برخی معتقدند که خانه سالمندان تنها گزینه مراقبت از سالمندان و سالخوردگان است. اما روش بهتری نیز وجود دارد تا افراد مسن بتوانند زندگی خود را با عزت و احترام، در آرامش خانه و همجوار اعضای خانواده و دوستان سپری کنند. هم اکنون مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل، با پکیج‌های سفارشی و مقرون به صرفه است.

همچنین دارا بودن تیم‌های باتجربه متشکل از پزشکان و پرستاران سالمند، روزانه به میلیون‌ها سالمند کمک می‌کنند تا کیفیت زندگی خود را در منزل حفظ و آن را ارتقاء دهند. آنها برای مراقبت از سالمندان و بالابردن امید به زندگی و حفظ سلامتی سالخوردگان، خدمات مراقبتی پویا و کارآمدی را ارائه می‌دهند که هر یک می‌تواند به طور سفارشی و متناسب با نیاز سالمند و یا خانواده او  طراحی شوند؛ تا نیازهای تکاملی هر فرد را تأمین کند. اما از آنجا که برای بسیاری از افراد هزینه‌های مراقبتی فاکتور بسیار مهمی‌ در این انتخاب است؛ در ادامه به مباحثی همچون حقوق پرستار سالمند، هزینه نگهداری از سالمند در منزل و... می‌پردازیم. 

هزینه های مرتبط با مراقبت از سالمندان در منزل

قیمت پرستار سالمند در منزل 1400

 آیا برای دریافت کمک در مراقبت از والدین سالمند خود منتظر کسب اطلاع از هزینه نگهداری از پرستار سالمند در منزل هستید؟ به نظر شما هزینه نگهداری از سالمند در منزل بر اساس چه مواردی تعیین می شود؟ در ادامه مطلب به تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

خدمات ارائه شده در مقابل قیمت پرستار سالمند 

قبل از بررسی و نقد قیمت پرستار سالمند، لازم است ابتدا نگاهی به این خدمات و شرح آنها داشته باشیم تا بتوان ارزش گذاری واقع بینانه تری نسبت به آنها داشت. 

به بیان ساده، سرویس نگهداری و مراقبت در منزل از سالمندان، خدمتی است که توسط پرستاران ‌دارای مدرک تحصیلی مرتبط ارائه و انجام می‌شود. در محیط خانه آنها می‌توانند به عنوان پرستارسالمند، پرستار کودک، پرستار بیمار و یا هر پروسه‌ای که نیاز به خدمات پرستاری دارد؛ کار کنند. از نظر فنی، مراقبت‌های پرستاری در منزل برای سالمندان، فراتر از آن است که توسط مراقبین ساده و یا اعضای خانواده آنها ارائه شود.

این خدمت شامل مراقبت‌های بالینی است که می‌تواند به افراد با شرایط پیچیده و حاد بیماری کمک کند تا با آرامش کامل تحت حمایت و مراقبت قرار بگیرند. درست همانند مراقبت‌های پرستاری که به شکل معمول در بیمارستان‌ها به بیماران ارائه می‌شود. با این تفاوت این خدمت می‌تواند در منزل و در 24 ساعت زندگی سالمندان ارائه شود. بنابراین قیمت پرستار سالمند در مقابل لیست گسترده مزایای به دست آمده از آن بسیار ناچیز و اندک است. 

با این حال برای کسب استعلام در خصوص قیمت پرستار سالمند می‌توانید به ادامه مطلب توجه کنید.

نحوه محاسبه حقوق پرستار سالمند

قیمت پرستار سالمند در منزل 1400

دستمزد و حقوق پرستار سالمند یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب پرستار و مراقب سالمند در منزل است. اما باید در نظر داشته باشید؛ دستمزد و قیمت پرستار سالمند در منزل به طور کلی بر اساس نیازهای هر سالمند متفاوت خواهد بود. در واقع اولین و اصلی‌ترین عامل تعیین کننده دستمزد و حقوق پرستار سالمند، وضعیت سلامتی فرد سالخورده و نیازمند حمایت است که تعیین می‌کند چه نوع خدماتی باید به او ارائه شود. به طور کلی خدمات ارائه شده در مراکز مراقبتی و پرستاری به اشکال زیر است.

خدمات نظافتی منزل

خدمات مراقبتی سالمند

خدمات پرستاری سالمند

خدمات مراقبتی به سالمند مبتلا به آلزایمر

خدمات 24 ساعته(شبانه روزی)

خمات موقتی و پاره وقت

خدمات در تعطیلات و سفر 

هزینه نگهداری از سالمند در منزل

هزینه‌های مربوط به داشتن پرستار در خانه بسته به نوع پوشش پزشکی شما می‌تواند متغیر باشد. معیارهای وجود دارند که باید در محاسبه هزینه نگهداری از سالمند در منزل مورد توجه قرار بگیرند. این موارد شامل:

وضعیت جسمانی سالمند

وضعیت روحی سالمند

وظایفی که برای پرستار سالمند در نظر گرفته می‌شود

میزان درجه و سطح علمی ‌پرستار سالمند

ساعاتی که پرستار باید در کنار سالمند باشد

شرایطی که پرستار باید از سالمند نگهداری کند

جنسیت سالمند

برای مثال هزینه پرستار برای مراقبت‌های شبانه روزی با هزینه پرستار  سالمند به شکل روزانه و مقطعی متفاوت است. حال اگر سالمند دچار بیماری خاصی نیز باشد؛ این هزینه‌های هم متفاوت‌تر خواهند بود. حتی نوع بیماری در دستمزد و  هزینه نگهداری از سالمند در منزل نیز تاثیر خواهد داشت.

در شرایط اقتصادی کنونی با توجه به تورم و بالا رفتن قیمت خدمات و محصولات، به حداقل رساندن هزینه‌های جاری امری برای خانواده‌ها  کاملا منطقی است. به خصوص در کلان شهر‌هایی مانند تهران که هزینه‌های سرانه زندگی بسیار سرسام آور است؛ این انتخاب‌ بسیار مهمتر هستند. نرخ و تعرفه حقوق پرستار سالمند در شرکت‌های مختلف و با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و کیفیت خدمات آنها متفاوت است. 

همانطور که اشاره شد؛ در محاسبه هزینه نگهداری از پرستار سالمند در منزل عواملی مانند بیماری سالمند، نیاز به انجام امور منزل، عدم توانایی سالمند برای استفاده از سرویس بهداشتی و… نقش بسیار پررنگی دارند.

در زیر تعرفه و قیمت پرستار سالمند در منزل تهران را مشاهده می کنید که این قیمت‌ها غالبا به روز می‌باشند و شما می‌توانید با خیال راحت برای استفاده از این خدمات تصمیم گیری کنید.

وضعیت سالمند و خدمت مورد نیاز

حقوق پایه ماهیانه پرستار روزانه

حقوق پایه ماهیانه پرستار شبانه روزی

همدم سالمند سالم –خانم

۱،۹۰۰،۰۰۰

۳،۱۰۰،۰۰۰

همدم سالمند سالم -آقا

۲،۰۰۰،۰۰۰

۳،۲۰۰،۰۰۰



تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز سالمندان

انجام آشپزی و امور روزانه منزل

۲۰۰،۰۰۰

۳۰۰،۰۰۰

نیاز سالمند به کمک برای تحرک

۲۰۰،۰۰۰

۳۰۰،۰۰۰

نیاز سالمند به تعویض پوشک

۲۰۰،۰۰۰

۳۰۰،۰۰۰

نیاز سالمند به گذاشتن لگن

۲۰۰،۰۰۰

۳۰۰،۰۰۰

 

هنگامی که برای مراقبت از عزیز خود خدمات مراقبت از سالمند را انتخاب می کنید؛ نکته مهم این است که از کیفیت خدمتی که به عزیزتان ارائه می شود؛ مطمئن شوید. زیرا آرامش و آسایش فرد سالمند، مهم‌تر از همه چیز است و بنابراین لازم است تا راحتی او را در اولویت این انتخاب قرار دهید.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمداصلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
باسلام،میشه لطفن بفرمائیدکه ازکجابایدبااین قیمتهانسبت به بکارگیری پرستاراقدام کرد!؟
معصومه طلاییی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
عالی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار