کد خبر: 1057110
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
رئیس مجلس در دیدار وزیر خارجه سوریه:
رئیس مجلس با تاکید براین که اکنون دشمنان عرصه جنگ را تغییر داده و شاهد جنگ اقتصادی هستیم گفت: در چنین شرایطی باید موانع از پیش پای تجار، فعالان اقتصادی، صنعتگران و همه فعالان بخش خصوصی برداشته شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خانه ملت به دمشق، محمدباقر قالیباف در ابتدای این دیدار که در هتل محل اقامت وی در دمشق برگزار شد، گفت: پیروزی بر تروریست ها پس از یک دهه جنگ سخت یک پیروزی بزرگ برای ملت سوریه بود آن هم پیروزی بر تروریست هایی که مورد حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی و آمریکا بودند.

وی اضافه کرد: پس از این تحولات، آمریکا و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که با نبرد مستقیم نظامی یا نبرد نیابتی نمی توانند محور مقاومت را شکست دهند بنابراین جنگ را به حوزه اقتصادی کشانده اند تا مردم کشورهای اسلامی به خصوص محور مقاومت را تحت فشار قرار دهند.

قالیباف با اشاره به فضاسازی‌های رسانه ای صهیونیست ها علیه ایران، سوریه و سایر کشورهای محور مقاومت تاکید کرد: تنها راه مقابله با این جنگ اقتصادی افزایش ارتباطات میان کشورهای مسلمان به خصوص کشورهای محور مقاومت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سطح پایین روابط تجاری ایران و سوریه، گفت: این که مجموعه مراودات تجاری دو کشور حدود ۱۵۰ میلیون دلار باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و موانع رشد مراودات تجاری به خصوص موانع پیش پای فعالان اقتصادی و صنعتگران بخش خصوصی باید برداشته شود.

وی با اشاره به مهم ترین مطالبات و مشکلاتی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و سوریه شب گذشته با وی در میان گذاشته اند خطاب به وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: حل و فصل این مشکلات و موانع برعهده دولت‌ها است و باید این مشکلات حل شود.

بر اساس این گزارش در این دیدار، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

وزیر خارجه سوریه: مراودات اقتصادی و تجاری ایران و سوریه باید به بالاترین سطح ممکن برسد
فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر این که روابط با جمهوری اسلامی در دل و جان مردم سوریه ریشه دارد، تاکید کرد: باید روابط میان دو کشور در همه حوزه ها ارتقاء یابد.

وی با بیان این که روابط سیاسی و امنیتی ایران و سوریه در بهترین شرایط است، گفت: در چنین وضعیتی چرا نباید سطح روابط تجاری و اقتصادی ارتقاء یابد؟

فیصل المقداد با اشاره به این که قدرت محور مقاومت در منطقه هر روز بیشتر می شود تصریح کرد: در چنین شرایطی باید مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور نیز به بالاترین سطح ممکن برسد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به دستور بشار اسد برای تقویت هرچه بیشتر روابط این کشور با محور مقاومت خطاب به دکتر قالیباف، گفت: سفر شما به سوریه برای ما مبارک است و تلاش می کنیم اهداف این سفر برای ارتقای روابط محقق شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار