کد خبر: 1057092
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: پل غیرهمسطح شهید حاج قاسم سلیمانی در ورودی شهر از سمت آستارا با ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جریان بازدید استاندار و اعضای شورای فنی استان از پل شهید حاج قاسم سلیمانی در ورودی اردبیل از سمت آستارا اظهار کرد: با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث این پل در هشت ماه اخیر با سرعت مناسب آغاز شده و در حال انجام است که با اجرای این پل بازگشایی در خیابان جام جم اردبیل و رفع مسدودیت را در این مسیر شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با تصمیم شورای ترافیک استان و با بررسی گزینه‌های مختلف مقرر شد در این مسیر تقاطع غیرهمسطح روگذر اجرا شود که با حل معارض و جابجایی تأسیسات احداث پل از آذرماه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز پیشرفت ۹۲ درصدی دارد.

شهردار اردبیل گفت: تا ۱۰ روز آینده با اتمام بتن‌ریزی نصب عرشه و عایق‌گذاری انجام و تا پایان مردادماه شاهد بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید حاج قاسم سلیمانی در ورودی شهر اردبیل خواهیم بود.

لطف‌اللهیان افزود: این تقاطع یک طرفه است و برای دسترسی مردم به مسیرهای راحت ترددی دور برگردان‌هایی در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با تعریض انجام شده و طراحی فضای سبز مناسب این پل بتواند گره ترافیکی را در این مسیر برطرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر خیابان جام جم به دلیل یک طرفه بودن به پارکینگ خودروهای سنگین تبدیل شده بود که با احداث این پل عبور و مرور در این مسیر انجام می‌شود.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: در کنار احداث این تقاطع غیرهمسطح، در سه نقطه دیگر شهر احداث پل‌های دیگر در حال انجام است که تقاطع غیرهمسطح از سمت ورودی تبریز با پیشرفت ۲۵ درصد و تقاطع نیار در مسیر راه آهن اردبیل با پیشرفت ۱۵ درصد در حال اجراست.

وی بیان کرد: پل بسیج نیز در حال تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار است و به سرعت عملیات اجرایی این سه پل در کنار تکمیل پل قدس رضایت شهروندان را در عبور و مرور روان به وجود می‌آورد.

لطف‌اللهیان تاکید استاندار اردبیل را در این بازدید برای زیباسازی فضای این پل به عنوان ورودی شهر ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد تا در کنار زیبایی خود پل، با گل‌کاری و توسعه فضای سبز اطراف پل از لحاظ سیما و منظر به این مجموعه وضعیت متفاوتی ببخشیم تا مسافران و گردشگران ورودی از این مناظر زیبا لذت ببرند.

شهردار اردبیل تصریح کرد: نماسازی و زیباسازی پل‌ها به ویژه پل‌های ورودی شهر اردبیل از اهداف و برنامه‌های مهم شهرداری است که در فرصت فصل کاری سعی و تلاشمان بر این است تا این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم تا به زیبایی و آراستگی شهر بیش از این افزوده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر