کد خبر: 1057054
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
با موضوع جایگاه اندیشه و کلام امیرالمومنین(ع) در میان اندیشمندان غربی؛
همزمان با روز عید غدیر، مستندی با موضوع جایگاه اندیشه و کلام امیرالمومنین(ع) در میان اندیشمندان غربی پخش می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین، این مستند به همت گروه رسانه‌ای فطرس مدیا تهیه شده که به موضوع جالبی در خصوص نفوذ کلام امام علی(ع) در جهان غرب می‌پردازد.
رسانه فطرس مدیا همزمان با روز عید غدیر، در قالب مستندی جایگاه امیرالمومنین(ع) و اندیشه ایشان را در جهان غرب به تصویر کشیده است. داستان مستند "امام علی در کمبریج"، به ماجرای کتابی می‌پردازد که ۳۰۰ سال پیش توسط یکی از اساتید معروف دانشگاه کمبریج تدوین شده و در آن، به مدح کلام امیرالمومنین(ع) می‌پردازد.
وی سه قرن پیش، به کتاب نهج البلاغه دسترسی پیدا می‌کند که بشدت مجذوب آن شده و برخی از حکمت‌های آن را به زبان انگلیسی ترجمه می‌کند. او در این کتاب که با حمایت یکی از نمایندگان وقت پارلمان بریتانیا به چاپ رسیده، اندیشه امام اول شیعیان را می‌ستاید و درباره هر حکمت آن، به مدح کلام و اندیشه ایشان مشغول می‌شود.
وی در مقدمه کتاب خود که نسخه چاپی آن به تازگی پیدا شده است، شخصیت امیرالمومنین(ع) را چنان برجسته کرده که معتقد است به واسطه این شخصیت، باید روی اندیشه شرق متمرکز شد.
مستند "امام علی در کمبریج" که تا عید سعید غدیر با راویتگری ناصر ممدوح منتشر خواهد شد، محصولی آکادمیک به شمار می رود که طی ۱۸ ماه در کشورهای ایران، ترکیه، انگلستان و آمریکا و با مشارکت دانشگاه‌های هاروارد و ییل تهیه شده است.
بر اساس این گزارش، رسانه فطرس مدیا هر ساله به مناسبت عید غدیر تلاش می‌کند تأثیرپذیری برخی شخصیت‌های دنیای غرب از حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) را بررسی کند. "دست نوشته‌های گوته برای نجف" آخرین اثر این رسانه به بهانه فرارسیدن عید غدیر سال گذشته بود.
گفتنی است مستند "امام علی در کمبریج" روز چهارشنبه ۵ مرداد، راس ساعت ۲۰ از طریق اینستاگرام، کانال آپارات و یوتیوب این رسانه روی خروجی قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به صفحات رسمی رسانه فطرس مدیا، این مستند را تماشا کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار