کد خبر: 1056952
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
تکلیفی روشن نشد، نه برای قهرمانی و نه بقا
تکلیف روشن نشد، نه در بالا و نه در پایین جدول. چشم پرسپولیس و سپاهان همچنان به جام است، درست مثل سایپا، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان که تنها ۹۰ دقیقه برای بقای خود در لیگ زمان دارند.
 دنیا حیدری

تکلیف روشن نشد، نه در بالا و نه در پایین جدول. چشم پرسپولیس و سپاهان همچنان به جام است، درست مثل سایپا، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان که تنها ۹۰ دقیقه برای بقای خود در لیگ زمان دارند.
حالا کار در هفته پایانی هیجانی‌تر و حساس‌تر دنبال می‌شود، نه فقط برای سپاهان و پرسپولیس که هر دوی آن‌ها چشم‌شان به جام است که برای سایپا، ذوب‌آهن و حتی نفت مسجدسلیمان که حالا فقط ۹۰ دقیقه برای بقا در لیگ برتر فرصت دارند. درست مانند گل‌گهر، فولاد و تراکتور که تنها فرصت‌شان برای ایستادن بر سکوی چهارم و کسب احتمالی سهمیه همین هفته پایانی است. اما شاید جالب‌تر وضعیت استقلال و پیکانی باشد که قرار است تکلیف قهرمان این فصل را مشخص کنند.
صاحب جام مشخص نشد
پرسپولیس خیال کوتاه آمدن ندارد. دریافت یک گل از تراکتور در آزادی برای سپاهان جای امیدواری داشت، اما این امید با دو گل عبدی و تک‌گل نوراللهی و نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید و کار به هفته پایانی کشید و نشان داد که یحیی سفت و سخت به دنبال جام پنجم است. جامی که نویدکیا با سپاهان برای درآوردن آن از چنگ سرخپوشان سایه به سایه مدافع عنوان قهرمانی لیگ پیش می‌رود. تکلیف این هفته می‌توانست روشن شود، اما سپاهان دربی اصفهان را همانند بازی قبل مقتدرانه به پایان برد و با پیروزی ۲ بر صفر در یک هفته به پایان لیگ خود را در کورس با سرخپوشان نگه داشت، اما همزمان به واسطه همین موفقیت ذوب‌آهن را یک گام دیگر به سمت سقوط سوق داد و البته باعث شد هفته پایانی با توجه به ادامه رقابت بین سرخپوشان تهرانی و زردپوشان اصفهانی جذابت‌تر و هیجانی‌تر باشد، خصوصاً که پرسپولیس بار دیگر کارش به تارتار افتاده است. او دو فصل پیش هم در نقطه پایانی و زمانی که سرمربی پارس جنوبی جم بود پای قهرمانی به پرسپولیس رسید، مصافی با چاشنی قهرمانی. بردی که تکلیفش روشن است و جام پنجم را به ویترین افتخارات پرسپولیس می‌افزاید، اما تساوی می‌تواند برای سپاهان جای امیدواری داشته باشد. البته دست یاران نویدکیا در صورتی در پی تساوی پرسپولیس به جام می‌رسد که استقلال را با تقاضل سه گل شکست دهند که در آن صورت با توجه به مساوی شدن تفاضل گل دو تیم، زردپوشان به دلیل گل زده بیشتر می‌توانند قهرمان لیگ شوند که باید دید شاگردان مجیدی سپاهان را در این مسیر یاری می‌کنند یا پرسپولیس جام پنجم را هم از آن خود خواهد کرد.
استقلال با روحیه‌تر از همیشه
 استقلال اگرچه شانسی برای بالاتر رفتن از رده سوم ندارد، اما در یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ با نتیجه پرگل ۳ بر یک نساجی را کنار زد تا روحیه و انگیزه خود را برای کسب قهرمانی رقابت‌های حذفی کشور حفظ کند. نتیجه آبی‌ها اگرچه این هفته تأثیری برای دیگر تیم‌ها نداشت، اما در هفته پایانی مصاف آن‌ها با سپاهان می‌تواند نقش مستقیمی در روشن شدن تکلیف قهرمان لیگ داشته باشد. استقلال با مجیدی روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارد که موفقیت در جام حذفی می‌تواند تکمیل‌کننده این روز‌ها باشد. البته آن‌ها با برتری مقابل سپاهان هم روحیه خود را حفظ می‌کنند و هم پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر!
کار به هفته پایانی کشید
در پایین جدول نیز اوضاع همانند مدعیان همچنان نامشخص است. البته نه برای ماشین‌سازی که تکلیفش را از هفته‌ها قبل یکسره کرده بود. سایپا اگرچه هنوز در خطرناک‌ترین نقطه (رده پانزدهم) ایستاده، اما پیروزی یک بر صفر این تیم مقابل آلومینیوم، نارنجی‌پوشان را اندکی امیدوار کرده، چراکه در پی باخت ذوب‌آهن حالا هر دو تیم ۲۶ امتیازی هستند که اصفهانی‌ها به دلیل تفاضل بهتر است که یک پله بالاتر ایستاده‌اند. در انتهای جدول، اما تنها سایپا و ذوب‌آهن در معرض خطر نیستند و نفت مسجدسلیمان هم خطری جدی را بیخ گوش خود احساس می‌کند. شکست ۲ بر یک مقابل گل‌گهر کار این تیم را سخت کرده، به‌طوری‌که حالا حتی مساوی با آلومینیوم در هفته آخر می‌تواند به معنای پایان کار این تیم در لیگ برتر باشد. البته به شرط آنکه سایپا از عهده تراکتور برآید و ذوب‌آهن نیز نسخه مس رفسنجان را بپیچد. اما در صورت پیروزی نفتی‌های مسجدسلیمانی باید دید سایپا در بازی آخر وا می‌دهد برای سقوط آزاد به لیگ یک یا ذوب‌آهن تیم سقوط‌کننده خواهد بود.
در میانه جدول شکست سنگین برابر پرسپولیس شانس تراکتور را برای ایستادن بر سکوی چهارم و کسب احتمالی سهمیه این فصل لیگ قهرمانان کم کرد. حال آنکه گل‌گهر با برتری ۲ بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان و فولاد با پیروزی ۲ بر صفر در دربی خوزستان و کنار زدن نفت آبادان همچنان بر سر ایستادن در رده چهارم جدول با هم رقابت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار