کد خبر: 1056769
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی تلاش‌ها برای انحراف اعتراضات طبیعی مردم در خوزستان گفت: اعتراضات طبیعی و منطقی مردم خوزستان را حق آن‌ها می‌دانم که باید پاسخ داده شوند و طبیعتاً باید مراقبت کرد که ضدانقلاب از این شرایط سوءاستفاده نکند.
به گزارش مهر، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با وارونه‌نمایی اعتراضات بحق مردم خوزستان پیرامون موضوع کم‌آبی و مشکلات ناشی از آن و به انحراف کشاندن این اعتراضات، اظهار داشت: جریان ضدانقلاب همیشه سعی می‌کند از هر موضوعی در کشور به نفع خود بهره‌برداری کند. از ضدانقلاب جز این انتظار نمی‌رود، اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم خوزستان مردمی شریف، متدین و انقلابی بودند و هستند و در مقاطع حساس تاریخ انقلاب به خصوص دوران دفاع مقدس امتحان خود را پس داده‌اند.
انصاری عنوان کرد: انصافاً مردم خوزستان با موقعیت و امکانات بالقوه و طبیعی که این استان دارد و خدا به آن‌ها داده است و با توجه به منابع عظیم انرژی که در خوزستان است و آب و خاک مناسبی که برای کشاورزی دارد، سزاوار خدمت بیشتر و زندگی بهتری هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بنا به دلایل مختلف متأسفانه خوزستان رشد و توسعه بایسته‌ای نداشته است، گرچه بعد از انقلاب تلاش‌هایی صورت گرفته و در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌هایی وجود داشته است، اما مطمئناً هم استحقاق مردم خوزستان و هم شرایط ویژه این استان به لحاظ امکانات طبیعی و هم با توجه به نقشی که در کشور به عنوان یک استان پیشران در اقتصاد ملی می‌تواند ایفا کند، خیلی بیشتر از چیزی است که تا به حال صورت گرفته است.
انصاری گفت: به عقیده من شاید در گذشته نسبت به برخی از امور کم‌توجهی شده یا پیش‌بینی لازم صورت نگرفته است. مسئله ساماندهی آب و بهره‌برداری بهینه از این نعمت خدادادی و سرمایه‌گذاری روی کشاورزی مدرن و آبرسانی به شیوه بهداشتی، تضمین شده و مطمئن برای کل استان و همچنین مسئله محیط زیست، موضوعاتی هستند که باید بیش از پیش به آن‌ها توجه می‌شد. وی ادامه داد: امیدوار هستم به طور جد و با تلاش همه دستگاه‌های ذیربط و همراهی و مشارکت خود مردم خوزستان و با استفاده از فکر و اندیشه نخبگان استان، هر چه زودتر شاهد رفع کاستی‌های این استان به صورت زیربنایی باشیم، البته شرایط ویژه و دشواری که پیش آمده مانند کرونا و از طرف دیگر خشکسالی و کم‌بارشی مزید بر علت شده است، اما نباید ما را به اینکه صرفاً به کار‌های مقطعی و مُسَکن گونه اکتفا کنیم، قانع کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید تدبیر دیگری اندیشید و متأسفانه همین حالا شاهد فرصت‌سوزی‌هایی برای ایجاد تعامل با دنیا و عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه هستیم. مرتب فرصت‌ها از دست می‌رود و انتظار بحق مردم پاسخ داده نمی‌شود و این مایه تأسف است. انصاری اضافه کرد: در مجموع اعتراضات طبیعی و منطقی مردم خوزستان را حق آن‌ها می‌دانم، زیرا انتظارات بجایی است که باید پاسخ داده شود و طبیعتاً باید مراقبت کرد که ضدانقلاب از این شرایط سوءاستفاده نکند، به ویژه برخی از کشور‌های مزدور منطقه که همیشه از پشت خنجر زده‌اند و در دوران دفاع مقدس برای ویران کردن استان خوزستان دستشان با صدام در یک کاسه بود.
وی در پایان گفت: مردم خوزستان فهیم و فکور هستند و مطالبات و خواسته‌های بحق خود را پیگیری خواهند کرد و هرگز به ضدانقلاب اجازه سوءاستفاده نخواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار