کد خبر: 1056735
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
هفته بیست و نهم لیگ برتر
هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امشب با برگزاری ۸ دیدار در شهر‌های مختلف کشور پیگیری می‌شود که فقط دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و سه تیم سایپا، ذوب آهن و نفت مسجد هم برای بقا تلاش می‌کنند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین در سایر دیدار‌ها استقلال در قائم شهر به مصاف نساجی می‌رود، مس رفسنجان میزبان پدیده است، ماشین سازی و پیکان در تبریز به مصاف هم می‌روند، سایپا از آلومینیوم پذیرایی می‌کند، نفت مسجد سلیمان میزبان گل گهر است و فولاد و صنعت نفت برگزار کننده دربی خوزستان در اهواز هستند. همه بازی‌های امشب به صورت همزمان و از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می‌شود.

پرسپولیس - تراکتور
در بازی پرسپولیس - تراکتور؛ سرخ پوشان پایتخت با انگیزه زیاد برای قهرمانی پا به میدان می‌گذارند. شاگردان گل محمدی که در حال حاضر با اختلاف در صدر قرار دارند و شانس اول قهرمانی به حساب می‌آیند در صورت برد امشب گام بلندی برای قهرمانی برداشته اند این در حالی است که در آن سو تراکتوری‌ها که در چهار بازی قبلی خود با مربی جدیدشان فیروز کریمی نتایج خوبی کسب کرده اند و شانسی هم برای کسب سهمیه آسیایی دارند قاعدتا به همین راحتی امتیازی به پرسپولیس نمی‌دهند و همین امر باعث جذابیت دوچندان این بازی خواهد شد.

سپاهان - ذوب آهن
دربی حساس اصفهان یکی دیگر از بازی‌های جذاب و دیدنی این هفته به شمار می‌رود. جایی که دو تیم هم استانی یکی برای قهرمانی می‌جنگد و دیگری برای بقا. بی شک این بازی سرنوشت ساز هم با انگیزه زیاد هر دو تیم بسیار دیدنی خواهد بود.
سپاهانی‌ها برای قهرمانی نیاز به پیروزی دارند و در مقابل ذوب آهن هم برای بقا باید در این بازی که حکم مرگ و زندگی دارد بجنگد. شاگردان نویدکیا در حال حاضر طبق امار و ارقام بهترین دفاع را دارد و ذوب آهن بدترین. باید شاگردان مجتبی حسینی می‌تواند با برد سپاهان در لیگ ماندگار شوند یا خیر.

فولاد - صنعت نفت
یکی دیگر از دربی‌های این هفته بین فولاد و صنعت نفت برگزار خواهد شد. این بازی فقط برای فولاد از این حیث که می‌تواند سهیمه آسیا را کسب کند حائز اهمیت است.

سایپا - آلومینیوم
سایپا یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ پائین‌تر است. آلومینیوم با توجه به جایگاهش در میانه جدول خطری احساس نمی‌کند، اما برای برای شاگردان اخباری برد امشب می‌تواند امیدی برای بقا در لیگ محسوب شود.

نفت مسجد سلیمان - گل گهر
نفت مسجد سلیمان - گل گهر؛ تقابل امیر قلعه نوعی و فکری هم در نوع خودش جذاب است. یکی برای بقا می‌جنگد و دیگری برای اعاده حیثیت. نفت مسجد سلیمان یکی از ۳ تیمی هست که خطر سقوط به دسته یک را حس می‌کند پس با تمام قوا پا به میدان می‌گذارد.
تیم گل گهر با اتکا به گلزنی منشا در خط حمله بسیار قوی عمل می‌کند و اگر تراکتور نتواند امتیاز لازم را از پرسپولیس بپیرد می‌تواند با برد نفت در رده چهارم جدول بگیرند.

ماشین سازی – پیکان
ماشین سازی در حالی مقابل پیکان صف آرایی خواهد کرد که به لیگ دسته یک سقوط کرده است و اصلا انگیزه‌ای برای مسابقه ندارد و بازی تشریفاتی به حساب می‌آید.

نساجی - استقلال
نساجی که هفته گذشته توانست حکم بقای خود را در لیگ امضا کند امشب با روحیه خوب برابر اسقلال به میدان می‌رود تیمی که در چند بازی اخیرش نتایج خوبی با فرهاد مجیدی گرفته، اما همچنان درگیر مسائل مدیریتی است.
 
پدیده - مس رفسنجان
در آخرین بازی امشب پدیده میهمان مس رفسنجان است این بازی در ورزشگاه شهدای صنعت مس برگزار می‌شود و با توجه به جایگاه هر دو تیم امتیازات این دو بازی برای هیچیک از دو تیم حیاتی نیست.

برنامه بازی‌ها و داوران هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است.
یکشنبه ۳ مرداد
پرسپولیس – تراکتور تبریز
تیم داوری؛ محمد حسین زاهدی فرد – علی میرزابیگی – حسین مرادی – علی بای، ناظر: اسماعیل صفیری
مس رفسنجان – پدیده مشهد
تیم داوری؛ احمد محمدی – رضا حیدری – مرتضی یوسف شهریاری – مسعود حقیقی، ناظر: علی نقی مصطفی نژاد
ماشین سازی – پیکان تهران
تیم داوری؛ امیر سامان سلطانی – مرتضی هوشیار – عدنان پیروی – مجید محمدی، ناظر: رسول فروغی
سایپا تهران – آلومینیوم اراک
تیم داوری؛ علیرضا فغانی – محسن سلطانی – حسین گلشنی – ناصر جنگی، ناظر: رحیم رحیمی مقدم
نفت مسجد سلیمان – گل گهر سیرجان
تیم داوری؛ کمیل غلامی – عسگر محمدی – موسی مه آبادی – میثم حیدری، ناظر: ایرج نظری
فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان
تیم داوری؛ حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – حمید رضا کنعانی – پیمان فرخی مهر، ناظر: حسین نجاتی
نساجی مازندران – استقلال
تیم داوری؛ بیژن حیدری – سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدرم- حامد رنجبر صولتی، ناظر: هدایت ممبینی
فولاد مبارکه سپاهان – ذوب آهن اصفهان
تیم داوری؛ موعود بنیادی فرد – فرهاد مروجی – مهدی عالیقدر – شاهین یزدانی، ناظر: ابوطالب طاهریان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار