کد خبر: 1056588
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان جزئیات جشنواره فرهنگی هنری فردا که به صورت آنلاین برگزار می‌شود از مشارکت بیش از ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار دانش آموز در این رقابت‌ها خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش در خصوص جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند و همچنین سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا گفت: از مهرماه ۱۳۹۹ جشنواره فرهنگی هنری فردا در سطح مدارس کلید زده شد که این روز‌ها داوران ۸۰ رشته این جشنواره در اردوگاه شهید باهنر در حال داوری آثار دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت دانش آموزان در این دوره بی نظیر بوده است، بیان کرد: علیرغم اینکه نتوانستیم امسال رشته‌های جمعی را برگزار کنیم، اما بیش از ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رشته نفر در این جشنواره شرکت کردند.

رمضانی گفت: ما ۸ رشته به این جشنواره اضافه کردیم که به سبب علاقمندی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به حوزه مجازی و رسانه صورت گرفت. در حوزه سرود نیز توجه به فرهنگ فولکور را مورد توجه ویژه قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی بیان کرد: به جهت اینکه ما ۱۱۸۲ کانون تربیتی فرهنگی فعال در سراسر کشور داریم و بیش از ۴ میلیون دانش آموز در این کانون‌ها در حال فعالیت هستند، در ۳۰ رشته در این جشنواره از طرف دانش آموزان عضو کانون‌های فرهنگی تربیتی ما حضور پیدا کردند.

وی در خصوص کمک به دانش آموزان مناطق محروم در دوران کرونا برای حضور در این جشنواره نیز توضیح داد: دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات و اساتید مجرب محروم هستند و این را ما به خوبی می‌دانیم. توانستیم در شبکه شاد با حضور اساتید آموزش‌های ویژه‌ای را برگزار کنیم که در کانال‌های تخصصی در شاد این آموز‌ها بارگذاری شد. یکی دیگر از نکات برجسته جشنواره امسال نیز این بود که تمام آثار را از داوران خواستیم نقد و بررسی کنند که اعلام کردند کیفیت آثار از سال گذشته بهتر بود و همین باعث ایجاد کارگاه‌هایی در دل جشنواره شد.

وی با اشاره به جشنواره معلمان هنرمند نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اداره کل فرهنگی هنری باعث این شد که معلمان هنرمند به ما در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در مدارس کمک شایان توجهی بکنند، جشنواره معلمان هنرمند و مولف نیز با مشارکت بالایی برگزار شده است.

رمضانی ادامه داد: همیشه تلاشمان این است مشارکت اولیا در فعالیت‌های فرهنگی هنری را داشته باشیم و امسال که جشنواره را در ظرفیت فضای مجازی برگزار کردیم، بچه‌ها از داخل منزل با جشنواره ارتباط می‌گیرند و با داوران در ارتباط هستند لاجرم پدر و مادر نیز در کنار خانواده بودند و به تشویق دانش آموز می‌انجامید به قوت بیشتر کار آن‌ها و همچنین حمایت خانواده‌ها از این فعالیت‌ها منجر شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی بیان کرد: تلاش جدی ما بر این است که قداست این جشنواره حفظ شود و در قضاوت‌ها شک و شبهه‌ای نباشد بهترین داوران حوزه فرهنگی و هنری در ۸۰ رشته در این جشنواره حضور پیدا کردند. کارگاه‌هایی که داوران برگزار کردند منجر به ایجاد یک مهارت افزایی در دانش آموزان شد.

به گزارش مهر، سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در ۸۰ رشته این روز‌ها در حال داوری است و طی هفته جاری اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار