کد خبر: 1056560
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
در دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان برکزارشد؛
دومین جلسه جشنواره ملی شعر نهج البلاغه در اصفهان با حضور اعضاء در دانشگاه معارف قرآن و عترت برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،دومین جلسه جشنواره ملی شعر نهج البلاغه در دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و همچنین ریاست دانشگاه معارف قرآن و عترت و معاونین و اساتید دانشگاه و موسسات نهج البلاغه به میزبانی دانشگاه معارف قرآن وعترت استان برگزار شد.

در این نشست ابتدا ریاست دانشگاه  دکتر حاج کا ظمیان به اهمیت این حرکت بزرگ فرهنگی دینی اشاره نمود واظهار داشت: حضرت علي- عليه السلام- دربارة شعر عرب و انتخاب بهترين نمونة آن، نظري داده است كه اگر تنها همين يك نظر از ايشان باقي مي ماند، دليل روشن فضل و شعرشناسي و تخصّص ادبي آن حضرت مي توانست بود.

وی افزود:  از ايشان سؤال مي كنند كه اشعر شعراي عرب كيست؟  وي پاسخ مي دهد: شعرا همه در يك ميدان از عرصه هاي شعر و ادب نتاخته اند تا برنده و سرآمد آنها معلوم شود؛ بلكه هركدام در يك قسم و در يك نوع از شعر استاد بوده اند. يكي فخريه خوب سروده و ديگري در توصيف بيابان و شتر ماهر بوده و ... ولي اگر به ناچار يكي را انتخاب كنيم؛ ملك ضلّيل خواهد بود

دکتر حاج کاظمیان بیان کرد: مراد مولاعلی (ع)  از ملك ضلّيل، امرؤالقيس است ودر اين نظر كوتاه حضرت امير، چند محور مهم ديده مي شود.

 وی جایگاه شعر را در ماندگاری تشییع و معارف علوی حائز اهمیت دانست و آمادگی خود را برای کمیته داوری و برگزاری جلسات در دانشگاه معارف اعلام نمود.

خاطر نشان می شود در ادامه حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص اصلاح فراخوان اعلام نموده و مقرر شد فراخوان مذکور منتشر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر