کد خبر: 1056545
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
معاون دبیرکل «نجباء» عراق ضمن تأسف بار خواندن اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره نیاز عراق به حضور نیروهای آمریکایی، گفت: این سخنان در راستای تأمین منافع آمریکا مطرح شد.

 «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق به اظهارات اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در خصوص نیاز عراق به حضور نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در این زمینه تصریح کرد: اظهارات وزیر خارجه عراق باعث تأسف است. این سخنان در راستای خواست آمریکایی مطرح شده که به هر بهانه‌ای به دنبال طولانی کردن حضور خود عراق و ادامه نقض حاکمیت و غارت ثروت‌ها و تهدید امنیت آن هستند.

الشمری همچنین ضمن مخالفت با اظهارات فواد حسین تأکید کرد: این گونه سخنان توهین به نیروهای امنیتی عراقی و توانمندی‌های آنها تلقی می‌شود. عراقی‌ها با توجه به توانمندی‌های نظامی که دارند می‌توانند از کشور خود در مقابل هر گونه چالش داخلی و خارجی محافظت کنند.

پیشتر، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز گفته بود: اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای عراقی همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف بار است.

گفتنی است که وزیر خارجه عراق روز جمعه با بیان اینکه روابط بغداد- واشنگتن گسترده است، گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه‌های آموزشی آمریکا و تجهیز تسلیحاتی از سوی این کشور نیاز دارند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار