کد خبر: 1056543
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق:
کمیته هماهنگی گروه های مقاومت با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی باید از تمام خاک عراق خارج شوند، اعلام کرد: مأموریت نیروی هوایی آمریکا در عراق جاسوسی از مقاومت است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق بیانیه‌ای را در خصوص مذاکرات راهبردی میان این کشور و ایالات متحده آمریکا صادر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه مذکور بر لزوم خروج تمامی نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تأکید کرده است. در این بیانیه اعلام شده است که مقاومت عراق اجازه تداوم بقای نظامیان آمریکایی در خاک خود را نخواهد داد.

این کمیته همچنین اعلام کرده است که مأموریت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در عراق دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت است. اگر آمریکایی‌ها بخواهند از عراق عقب‌نشینی کنند، باید از وجب به وجب خاک آن عقب بنشینند.

پیش از این، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از اظهارات وزیر خارجه این کشور که گفته بود نیروهای امنیتی عراق به برنامه‌های آموزشی و تجهیز تسلیحاتی آمریکا نیاز دارند، انتقاد کرد. «قیس الخزعلی» در پیامی گفت: اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای عراقی همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف بار است.

وی افزود: این اظهارات از سوی ما و هر فرد عراقی که به نهادهای نظامی امنیتی خود افتخار می‌کند مردود است و نشانگر حقیقت توانمندی‌های نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی، مبارزه با تروریسم و تجارب آنها پس از کسب پیروزی مقابل داعش نیست.

الخزعلی ادامه داد: این اظهارات را فقط می‌توان تبلیغ توجیهاتی که دولت آمریکا برای ادامه حضور خود در خاک عراق مطرح می‌کند، برشمرد. وی تاکید کرد: همه می‌دانند که حضور آمریکا به نفع عراق نیست بلکه با منافع رژیم اسرائیل که عراق و عراقی‌ها را دشمن نخست خود می‌داند، در ارتباط است.

گفتنی است که وزیر خارجه عراق روز جمعه با بیان اینکه روابط بغداد- واشنگتن گسترده است، گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه‌های آموزشی آمریکا و تجهیز تسلیحاتی از سوی این کشور نیاز دارند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار