کد خبر: 1056498
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

در حال حاضر بالغ بر ۸ میلیون دوز واکسن در دسترس است و تولید انبوه واکسن داخلی هم از همین ماه آغاز می‌شود، اما اوضاع کرونا خوب نیست و مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت هم از جان باختن ۲۱۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه خبر داد.

تا کنون ۷ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۶ نفر نیز د‌وز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده هم به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۸۶ دوز رسیده‌است.
۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز
تا روز یکم مردادماه و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۲ هزار و ۴۳۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. اکنون مجموع بیماران کرونا در کشور به ۳ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده‌است. در طول ۲۴ ساعت منتهی به شنبه هم ۲۱۰ بیمار کووید‌۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۳ میلیون و۲۲۰ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴ هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. ضمن اینکه ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر هم در وضعیت زرد قرار دارند.
تولید انبوه واکسن داخلی از مرداد
مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا هم روز گذشته با بیان اینکه ۱۶ میلیون دوز واکسن از طریق کوواکس وارد کشور می‌شود، گفت: قراردادی برای دریافت ۳۰ میلیون دوز با شرکت اسپوتنیک بسته‌شده و بر اساس قرارداد با سینوفارم نیز ۲ میلیون دوز به صورت ماهانه وارد کشور می‌شود.
حسین وطن‌پور، دیروز در برنامه «سعادت‌آباد رادیو تهران» با اشاره به تحقق نیافتن واکسیناسیون روزانه ۴۰۰ هزار دوز واکسن گفت: هدف برنامه‌ریزی ما متناسب با واردات و تولید داخلی با ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار دوز صورت گرفت. در این صورت تا پایان سال جمعیت زیادی از هموطنان واکسینه می‌شوند. با افزایش مراکز تزریق واکسن با همکاری نیرو‌های بسیج در محل‎های در نظر گرفته شده، سه دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون رو به افزایش و محل‌های بیشتر واکسیناسیون در حال تجهیز است.
نماینده وزیر و مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا با تأکید بر اینکه اگر شرایط واردات و تولید همچنان مطلوب باشد و تولید داخل و واردات با مشکل مواجه نشود، این روند ادامه خواهد داشت، گفت: بالغ بر ۸ میلیون دوز واکسن در دسترس است و تولید انبوه واکسن داخلی از مرداد و شهریور آغاز می‌شود. بر اساس نظر کارشناسان کارایی واکسن‌ها فرقی با هم ندارد و همه آن‌ها تأیید‌یه دارند. نگرانی هم برای ما وجود دارد که با تبلیغات یا تشویش اذهان عمومی، مردم به سمت یک نوع واکسن روی بیاورند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از اختلال عملکرد در محل‌های واکسیناسیون، توزیع واکسن‌ها به صورت تصادفی توسط معاونت بهداشتی صورت می‌گیرد.
وی در نهایت تصریح کرد: ۱۶ میلیون دوز واکسن از طریق کوواکس وارد کشور می‌شود. قرارداد مستقلی برای دریافت ۳۰ میلیون دوز با اسپوتنیک بسته شده و بر اساس قرارداد با سینوفارم ۲ میلیون دوز به صورت ماهانه وارد کشور می‌شود که ۸۰ میلیون دوز حداقل نیاز کشور به وسیله واردات تا پایان سال تأمین می‌شود.
گفتنی است هلال‌احمر هم غربالگری ۴۷۸ هزار نفر در طرح پایش و کنترل بهداشتی در مبادی مرزی کشور را انجام است. اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ۴۷۸ هزار و ۲۴ نفر از مسافران، کنترل و غربالگری و ۱۸۴ مسافر مشکوک به بیماری کرونا نیز قرنطینه شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار