کد خبر: 1056470
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره رفع تحریم‌ها و قانون مجلس
اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، موجب واکنش‌های نمایندگان مجلس، کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم توئیتر شد. آن‌ها این سخنان را غیر دقیق خواندند و بیان آن‌ها را جهت ساخت دوقطبی‌های کاذب و دعوا‌های رسانه‌ای برای مشغولیت کاربران به موضوعات فرعی دانستند.

سرویس جوان آنلاین: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، موجب واکنش‌های نمایندگان مجلس، کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم توئیتر شد. آن‌ها این سخنان را غیر دقیق خواندند و بیان آن‌ها را جهت ساخت دوقطبی‌های کاذب و دعوا‌های رسانه‌ای برای مشغولیت کاربران به موضوعات فرعی دانستند. برخی کاربران نیز اشاره داشتند اتفاقاً این قانون مجلس بود که دست دولت را در مذاکرات پر کرد و اجازه نداد امریکایی‌ها باز هم با وعده‌های سرخرمن ظرفیت‌های هسته‌ای کشور را متوقف کنند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص آمده است.

هادی بیگی‌نژاد:
آقای روحانی گفتند اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود عید نوروز تحریم‌ها را برداشته بودیم. طی هشت سال گذشته هیچ موقع تحریم‌ها لغو نشد و البته دولت همیشه دیگران را متهم کرد. آیا ساماندهی مرغ، آرد، آب و برق صد درصد به تحریم ربط داشت؟ دوری از مردم نتیجه‌اش نادرست صحبت کردن است.
علی رجبی:
حسن روحانی مدعی شده مجلس یازدهم نگذاشت تحریم‌ها لغو شود! ۱. آن روزی که هسته‌ای برپا بود، با ندانم کاری توافقی بستید که با یک امضای ترامپ هوا شد. ما را ساده لوح فرض نکنید! ۲. قانون اقدام راهبردی مجلس چیزی فراتر از شروط رهبری نیست. نکند قرار بود خط قرمز‌ها را رد کنید؟
سیدنظام‌الدین موسوی:
سخنگوی محترم دولت مدعی است مصوبه مجلس یازدهم موجب شد نتوانیم تحریم‌ها را لغو کنیم. جناب آقای ربیعی! مجلس قبلی ۲۰دقیقه‌ای به برجام شما مجوز داد، اما تحریم‌ها را لغو که نکردید هیچ، بر آن‌ها افزودید. ضمناً بفرمایید در مذاکرات اخیر جز قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مصوب مجلس یازدهم، اصلاً چه امتیازی در دست داشتید که غربی‌ها مجدداً پای میز مذاکره با شما حاضر شوند؟
احمد نادری:
به نظرم بهترین پاسخ به اظهارات اخیر روحانی مبنی براینکه قانون مجلس نگذاشت تحریم‌ها رفع شود، فعلاً سکوت نمایندگان مجلس است. او این اظهارات را نه از سر سادگی و ندانستن، بلکه هوشمندانه مطرح می‌کند تا حتی در دقایق پایانی نیز با ساخت دوقطبی‌های کاذب، اذهان را از بی‌عرضگی دولتش منحرف کند.
مهدی محمدی:
قانون مجلس ابزار چانه‌زنی بسیار نیرومندی ایجاد کرد که با هزینه تقریباً صفر، برای تیم ایرانی دست برتر مذاکراتی ایجاد کرد. نه تنها برخلاف پیش‌بینی آقایان به ایران حمله نشد، بلکه امریکا و کشور‌های اروپایی از صدور یک قطعنامه در شورای حکام هم عاجز ماندند.
مسعود براتی:
اعتراف ضمنی روحانی به اینکه مذاکرات وین نتوانست تحریم‌ها را لغو کند. قانون مصوب مجلس شرط ساده‌ای دارد، لغو مؤثر تحریم‌ها، وقتی روحانی می‌گوید مجلس مانع شده است، یعنی مذاکرات جدید نتوانسته تحریم‌ها را لغو کند.
محمد عبداللهی:
یحتمل جناب رئیس‌جمهور می‌خواهند در این روز‌های آخر با ملت شوخی کنند یا برای کم‌کاری‌ها دلیل‌تراشی کنند، اما جناب روحانی خودشان هم می‌دانند اگر قانون مجلس نبود این مذاکره آخری اصلاً بی‌معنا بود و چیزی نداشتیم جز چشم گویی به امریکایی‌ها. خوب است آقای روحانی واقعاً پایبند به شعار اعتدال باشند نه دنبال جناح بازی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار