کد خبر: 1056407
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
مقامات عراق و ایالات متحده در حال نهایی کردن تغییر در مأموریت نظامی آمریکا در عراق به نقش مستشاری تا پایان سال میلادی جاری است.

یک مقام آمریکایی و دو تن از منابع آگاه اعلام کردند که مقامات عراق و ایالات متحده در حال نهایی کردن تغییر در مأموریت نظامی آمریکا در عراق به یک نقش صرفاً مشورتی تا پایان سال میلادی جاری است، که این خود نشاندهنده پایان رسمی مأموریت رزمی ایالات متحده در این کشور خاورمیانه‌ای است.

طبق این طرح- که به گفته این مقامات آگاه شامل خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور نخواهد بود- شماری از اعضای نیروهای مسلح آمریکا برای مدت زمانی نامحدود در عراق باقی خواهند ماند.

این نیروها پشتیبانی لجستیکی و مشورتی و همچنین قدرت هوایی، و توان اطلاعاتی و تجسسی در جنگ علیه داعش ارائه خواهند کرد؛ گروهکی تروریستی که در هفته جاری مسئولیت حمله انتحاری در شهرک صدر بغداد را با دهها کشته برعهده گرفت.

گفتنی است، در پی سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به واشنگتن دی. سی و دیدار وی با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، مقامات عراق و ایالات متحده قصد دارند این تغییر از نظامی به مستشاری را روز دوشنبه اعلام کنند.

این تغییر که در دیدار روز پنج شنبه میان مقامات ایالات متحده و عراق در پنتاگون مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، نشاندهنده یک تغییر دیگر برای [تداوم] حضور نظامی ایالات متحده در عراق است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار