کد خبر: 1056404
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
" یاداشت سیاسی "
دغدغه سالهای خشکسالی و بحران کم آبی و سوء مدیریت در حوزه آب که تامین آن نیاز ضروری کشاورزان است همت جدی مسولین بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بدون شعار گرایی و قیل وقالد می طلبد.

سعید عرفان منش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان وفعال سیاسی  در حمایت از مردم مظلوم وبی دفاع شرق اصفهان وهمچنین کشاورزان  زحمت کش ورنگ پریده فلاورجانی حق آبه کشاورزی حق قانونی آن هامی داند که به صورت ناجوانمردانه و بدون جایگزین کردن و در نظر گرفتن مصالحه این قشر زحمت کش گرفته شده است .

این درصورتی است که کشاورزی در اصفهان خصوصا در منطقه شرق اصفهان وهمچنین درشهرستان فلاورجان و بخصوص شهر قهدریجان از ظرفیت و توان بالای برخوردار است اما وضعیت موجود و سوء مدیریت در حوزه آب و عدم مطالبه جدی پیگیری آب از طرف مسولین ذی ربط خصوصا عدم نظارت ومطالبه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب شده است که این قشر عزیز و زحمت کش برای نان شب خود نیز محتاج و شرمنده اهل و عیال خویش شده اند وشنیده شده چند نفر کشاورز برای تهیه جهیزیه  اقدام به فروش «  کلیه  »خود نموده اند که اشگ هر شنونده ایی را جاری می کند ولی صندلیهای سبز مجلس آنقدر نرم وراحت است که هرگز گلیم پاره کشاورزی که برای لحظه ایی زیر سایه ابرگذرا رانمی تواند درک کند.

کشاورزانی که برای اقتصاد کشور زحمت کشیده و سالها با کشت و محصول اقدام به پرداخت واجب الهی زکات را نیز پرداخت نموده است .                                  اما امروزه با بی تدبیری بعضی از مسولین که بارای مردم صاحب جا و مقامی شده اند متاسفانه مستحق زکات گرفتن می باشند.                                                    

آیا مسولین خصوصا وکلای مردم مثل جناب حجت الاسلام ناصرموسوی لارکانی تصمیم درستی با خروجی مطلوب به نفع کشاورزی کشور خصوصا حوزه انتخابیه خود نموده اند؟

کشاورزان قهدریجانی و شرق اصفهان در مشکلات زیادی غوطه ور شده اند ، آیا بیکاری این قشر زحمت کش ومظلوم که بالغ بر صدها هزار نفر                      می باشند به نفع شهرستان و استان و اقتصاد کشور است ؟؟؟

کشاورزان مظلوم این دیار به بیکاری و بیماری با هزینه های گزاف مبتلا شده اند و بخاطر نداشتن کار و کاسبی مجبور به فروش زمین های خود برای تامین ما یحتاج زندگی خود شده اند.

سوال اینجاست؟

آیا قانون گذاران مثل امثال حجت الاسلام ناصر موسوی لارکانی که بیش از یک دهه در مجلس شورای اسلامی حضور دارد قانونی شفاف و متقن برای جلوگیری از دستکاری در محیط زیست و گرفتن نبض حیات موجودات بخاطر قطع آب یک رودخانه دائمی مثل زاینده رود که قرن ها در بستر خود جاری بوده و فقط در طول چند دهه که یک دهه  ی آن در مدیریت امثال ایشان درمجلس می باشد به سمت خشکی دائم برود و با نظر و دخالت عوامل انسانی فقط بصورت قطره چکانی و دوره ای جریان داشته باشد وقانون را وضع نموده اند؟ دفاع جدی بدون قیل وقال بعده کیست؟

جدااز این عمل ، موضوع ساده و قابل اغماض نمی باشد چرا که طبق اسناد موجود صدها هزار کشاورز در شرق اصفهان ودر فلاورجان و قهدریجان به امثال آقای موسوی لارکانی رای داده اند که حق حیات آن ها از آب زاینده رود به هزاران هکتار اراضی آن ها بعداز دهها سال با وعده و وعید آقایان در بستر خود برگردد .

زاینده رودی که به طول  400کلیومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی فلات ایران بشمار می رود که از کوه های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه ارتزاق می کند ودر کویر مرکزی ایران بسمت شرق پیش می رود ودر نهایت امر به تالاب بین المللی گاو خونی در شرق اصفهان می رسد رودخانه ی که علی رغم جاذبه های تفریحی ،گردشگری، و فرهنگی نقش اثر گذاری بر محیط زیست داشته و آب آشامیدنی مردم را تامین و به کشاورزی آنها رونق می بخشد و خلق حماسه اقتصادی را به نمایش می گذاشت ،حالا باید با سوء مدیریت آقایان ودر هیاهوی مجلس در کام مرگ بخشکد و کشاورزان در پیچ و خم حق آبه ی خود چشم به قیل و قال های مسولین  داشته باشند باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار