کد خبر: 1056381
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
فرستاده آمریکا در یمن مدعی شد که اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای بی‌نظیری برای پایان دادن به جنگ در یمن به وجود آمده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «تیم لیندرکینگ»، فرستاده آمریکا در یمن، طی سخنانی مدعی شد که اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای بی‌نظیری برای پایان دادن به جنگ در یمن به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، لیندرکینگ طی بیانیه کوتاهی که در «توئیتر» وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، ضمن تبریک عید قربان به مردم یمن، ابراز امیدواری کرد که توافق بین‌المللی به عمل آمده درباره یمن به برقراری آتش‌بس دائمی و دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور منجر شود.

وی در ادامه بیانیه خود بدون اشاره به حمایت‌های صریح واشنگتن از عربستان صعودی برای ادامه جنگ در یمن مدعی شد: «در حالی که ما عید قربان را جشن می‌گیریم، جنگ در یمن همچنان ادامه دارد».

فرستاده آمریکا در یمن همچنین تاکید کرد: «امیدوارم اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای به وجود آمده، که بی‌مانند است باعث پیشرفت به سوی برقراری آتش‌بس دائمی و ورود به راه‌حلی سیاسی برای بحران شود».

این مقام آمریکایی همچنین در ادامه مدعیات خود، بر اهمیت موفقیت این اجماع بین‌المللی به دست آمده برای جلب طرف‌های یمنی به مذاکره با حسن نیت و برقراری آسایش برای مردم یمن تاکید کرد.

فرستاده آمریکا به یمن همچنین عید قربان را «به همه یمنی‌ها در نقاط مختلف جهان، به ویژه آن‌هایی که عید قربان را به دور از خانواده‌ها و دوستانشان می‌گذارنند» تبریک گفت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار