کد خبر: 1056334
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت موقت و پارلمان عراق مسئول انفجار اخیر در شهرک «صدر» بغداد هستند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: این جنبش مقاومت اسلامی طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم و خاطرنشان کرد: ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: متأسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است.

نُجَباء در ادامه با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود، اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌ طور کامل مسئول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسئول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌ عملی در قبال این دولت می‌دانیم.

در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسئول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنها سکوت را جایز نمی‌دانیم.

گفتنی است، شب گذشته شهرک صدر عراق شاهد وقوع یک انفجار مهیب بود. به دنبال این انفجار حداقل ۳۵ نفر شهید و ۵۷ تَن دیگر زخمی شدند. در همین ارتباط، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق بیانیه‌ای درباره انفجار در سوق الوحیلات شهرک صدر بغداد صادر کرد.

این واحد در بیانیه خود اعلام کرد: اقدامی تروریستی با انفجار بمبی دست ساز در بازار الوحیلات در شهرک صدر در شرق بغداد صورت گرفت. انفجار منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسئول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت عراق از بسیج همه مؤسسات درمانی برای کمک به درمان زخمی شدگان در شهرک صدر بغداد خبر داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار