کد خبر: 1056208
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با تأمین واکسن مورد نیاز اعم از داخلی و خارجی، واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بابک نخستین در جلسه تشریحی واکسیناسیون مراکز تجمیعی در اردبیل اظهار کرد: با توزیع واکسن جدید واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال در مناطق شهری و روستایی سرعت می‌گیرد تا بر اساس ثبت‌نام و اعلام حضور این گروه سنی بتوانند واکسن خود را در دز اول و دوم دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در این گروه سنی افراد باید به موقع واکسیناسیون خود را انجام دهند که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام از طریق سامانه طراحی شده انجام و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر گروه مشمول این دوره از واکسیناسیون باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و تجمیعی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیشترین نرخ بستری بیماران کرونایی در ۱۶ ماه گذشته مربوط به این گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال بوده که ما تلاش می‌کنیم با واکسینه کردن این گروه سنی، خطرات و آسیب‌های خیزهای بعدی کرونا را در این گروه سنی کنترل کنیم.

نخستین افزود: به اندازه کافی واکسن داخلی و خارجی تهیه شده تا ۴۲ هزار نفر از جمعیت گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال بتوانند در دو هفته واکسیناسیون خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ درصد جمعیت شامل این گروه سنی واکسن خود را دریافت کردند و ۹۰ درصد مابقی نیز در دو هفته آینده واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

نخستین اضافه کرد: تاکنون در استان بیش از ۱۲۰ هزار دز واکسن در مرحله اول و دوم در بین گروه‌های سنی سالخورده و پرخطر تزریق شده و به تدریج با گسترش تأمین واکسن داخلی این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت تا مهار کرونا را در خیزهای بعدی شاهد باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: البته افرادی که واکسن دریافت می‌کنند باید در چند ماه آینده همچنان با زدن ماسک، دوری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری خود را در برابر این بیماری ایمن کنند و به حفظ سلامت خود کمکی جدی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر