کد خبر: 1056157
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که به طور کامل علیه کووید ۱۹ واکسینه شده اند، نسبت به افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند، از نظر سیستم ایمنی بسیار قوی‌تر هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیسن نت، محققان پی بردند افراد واکسینه شده دارای بالاترین سطح آنتی بادی بودند که تقریباً سه برابر بیشتر از افراد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها ممکن است افرادی را که معتقدند به دلیل ابتلاء قبلی به کووید ۱۹ در امان هستند تشویق کند که واکسن بزنند.

دکتر «اریک سیوپنا»، سرپرست تیم تحقیق در نیوهاید پارک نیویورک، در این باره می‌گوید: «این یک مطالعه دلگرم کننده است که بیشتر تأیید می‌کند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به بهبودی از عفونت ایجاد می‌کند.»

این مطالعه همچنین نشان داد که زنان و مردان پس از واکسیناسیون یا ابتلاء به کووید ۱۹، سطح آنتی بادی متفاوتی دارند.

به گفته محققان، این مسئله احتمالاً نتیجه اختلاف نسبت هورمون‌ها مانند استروژن و تستوسترون است.

تیم تحقیق در این مطالعه، سطح آنتی بادی کووید ۱۹ را در بیش از ۲۶۰۰۰ نمونه خون از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده، در کنار افرادی که از عفونت کووید ۱۹ بهبود یافته بودند، ارزیابی کرد.

محققان همچنین به تفاوت‌های مرتبط با سن بین زنان و مردان بهبودیافته یا واکسینه شده پی بردند.

در میان افراد مسن‌تر از ۵۱ سال، مشخص شد که سطح آنتی بادی در زنان بیشتر از مردان است. نویسندگان معتقدند این شرایط ممکن است مربوط به تغییر در سطح هورمون استروژن زنانه باشد که در حدود این سن رخ می‌دهد و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار