کد خبر: 1056142
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح خواست وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت‌های خود مقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل برعهده بگیرند.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود گفت: قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کار‌ها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شود. رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه‌مدت کاهش داشته است. وی ضمن تشکر از اقدامات اثربخش اعضای کمیسیون انرژی و همچنین تلاش‌های اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و صنایع و معادن تأکید کرد که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته بحق مردم است.
قالیباف خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم به ذکر است که هرچند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است و این راضی شدن به تسکین مقطعی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای مشکل کمبود عرضه برق به خصوص بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
وی افزود: فعالیت مهم دیگری که در روز‌های اخیر در مجلس بی‌وقفه و به طور منظم در حال پیگیری است، موضوع حساس و تأثیر گذار تدوین برنامه هفتم توسعه است که با حضور نمایندگان، استادان دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال برگزاری است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و قابل ارزیابی باشد که با تلاش‌های صورت‌گرفته ان‌شاءالله برنامه هفتم، برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت مجموعه دستگاه‌های نظارتی، سیاست‌گذار و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران عزیز خواهد داشت.
رئیس مجلس اظهار داشت: در پایان ضروری می‌دانم در موضوع مهم لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تأکید کنم و انتظار می‌رود دولت و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام به انجام رسانند و با تمام ظرفیت‌های خود مقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل برعهده بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار