کد خبر: 1055987
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت: با توجه به نزدیکی محل برگزاری این نمایشگاه به کشورمان، اکسپوی دبی فرصتی برای توسعه صادرات و صنعت گردشگری ایران در ۶ ماه دوم امسال است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فرشید فرزانگان در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی دبی برای حضور ده ها میلیونی گردشگر در نمایشگاه اکسپوی دبی این فرصت می تواند برای کشورمان به عنوان کشوری که در حوزه صادرات مواد غذایی و کشاورزی که از توانمندی بسیار زیادی برخوردار است، فرصت بی نظیری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: لذا صنعت گردشگری و آژانس‌های گردشگری باد از هم اکنون نه تنها برای اعزام گردشگران ایرانی به نمایشگاه اکسپوی دبی بلکه برای جذب میلیون‌ها گردشگری خارجی بسته‌های متنوعی فراهم کنند.

وی بیان داشت: امیدوارم دولت جدید با درک اهمیت نمایشگاه مذکور و برنامه‌ریزی درست برای استفاده از این فرصت بی نظیر بتواند با میدان دادن به بخش خصوصی شعار توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه را شکوفاتر کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: اتاق ایران و امارات برای حضور پررنگ تشکل‌های صادراتی در اکسپوی 2020 دبی برنامه‌ریزی کرده است و تاکنون با بیش از 250 تشکل بخش خصوصی مکاتبه کرده است، تا در تحقق بخش دوم شعار اکسپو دبی با عنوان ساخت آینده و توسعه صادرات وظیفه خود را به بهترین شکل عملیاتی کند.

وی بیان داشت: تشکل‌های صادراتی، اتاق‌های بازرگانی مشترک و اتاق‌های بازرگانی استانی حضور پررنگی در اکسپو خواهند داشت و برای تحقق این هدف اتاق های بازرگانی استانی بهترین شرکت‌های تولیدی و صادراتی و هیئت های تجاری خود را معرفی خواهند کرد، ضمن اینکه تشکل های صادراتی مانند انجمن صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و انجمن خرما پسته و تشکل‌های دانش بنیان فرصت خوبی برای معرفی و بازاریابی محصولات خود خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هدف بخش خصوصی از حضور اکسپو ارتقا صادرات کشور و استفاده از فرصت اکسپو برای رشد جایگاه صادراتی با نگاهی به آینده است، گفت: گردش مالی صنعت نمایشگاهی در جهان سالانه 137 میلیارد دلار هزینه و 325 میلیارد دلار درآمد است که قابل قیاس با جایگاه پنجاه و ششمین قدرت اقتصادی جهان است.

وی افزود: 32 هزار نمایشگاه بین المللی در سراسر جهان وجود دارد که بیش از 4.5 میلیون شرک در طول سال در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و تنها از طریق 3.2 میلیون شغل به شکل مستقیم ایجاد شده و در صورت عبور از بحران کرونا پیش بینی می‌شود که این ارقام در سال‌های آینده افزایش یابد.

فرزانگان گفت: اکسپوی دبی فراتر از یک نمایشگه فرهنگ ملی کشورها را ارائه می‌کند و نخستین اکسپو در سال 1851 در لندن برگزار شد و این بار اکسپوی 2020 در دبی برگزار خواهد شد که معمولا در اکسپوها به دنبال ارایه راه حل برای یک معضل جهانی است.

وی افزود: به عنوان نمونه نمایشگاه شانگهای با شعار شهر بهتر زندگی بهتر، نمایشگاه میلات با شعار تغذیه زمین برگزار شد و شعار نمایشگاه اکسپوی دبی نیز پیوند افکار، ساخت آینده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: اکسپو را المپیک ملل نیز می نامند و با توجه به نام گذاری اکسپو دبی ایران می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و در مدت شش ماه برگزاری اکسپو از یک طرف با ارائه فرهنگ غنی خود در حوزه پیوند افکار ایرانیان را به جهانیان بهتر معرفی کند و از طرف دیگر با فعال شدن بخش تجاری فضای پاوین نسبت به توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری گام‌های بلند تری را بردارد.

وی افزود: اکسپو دبی از مهرماه 1400 تا فروردین 1401 برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود که بین 25 تا 40 میلیون بازدید کننده داشته باشد.

فرزانگان بیان داشت: دبی برای برگزاری این رویداد ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده و با وجود کرونا، تلاش شده شرایط برای حضور ایمن بازدیدکنندگان فراهم شود به عنوان مثال تاکنون متعهد بر زدن واکسن به متولیان و کارمندان پاویون‌های کشورهای مختلف شده و حتی در حال برنامه ریزی برای واکسن بازدیدکنندگان هم هستند.

وی افزود: برای حضور ایران در نمایشگاه مذکور حدود 9 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده بود که تاکنون برای ساخت پاویون ایران در این نمایشگاه حدود 10 درصد تخصیص یافته است.

فرزانگان گفت: تلاش شده که در بخش های از غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ ایران به نمایش گذاشته شود، بخش نمایشگاه ایران در مرداد ماه به طور رسمی تحویل داده می‌شود و پیش بینی می‌شود، یکی از مهم‌ترین و بهترین بخش‌ها در میان تمام کشورهای شرکت کننده در اکسپو خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه اکسپو دبی در سایتی به وسعت 438 هکتار و دو برابر نمایشگاه اکسپو میلان طراحی شده است و این نمایشگاه براساس سه زیر موضوع فرصت، تحرک و پایداری به سه بخش تقسیم شده که پاویون ایران در یک محیط مستقل و در بخش تحرک قرار دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار