کد خبر: 1055971
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
در پی اعلام احداث بوستان‌های روستایی از اواخر سال گذشته، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: از فروردین ماه سال جاری ۵۶ درخواست برای احداث بوستان روستایی به مساحت ۹۸ هکتار به دست ما رسیده است و تاکنون ۹ درخواست را برای هشت هکتار زمین تصویب کرده‌ایم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اول بهمن ماه سال گذشته بود که علینقی حیدریان یکی از اولویت‌های منابع طبیعی استان تهران را احداث بوستان روستایی ذکر کرد، حالا او تاکید کرد: در شش ماه اول امسال باید همه درخواست‌ها برای احداث بوستان را تعیین تکلیف کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در قالب مشارکت مردمی به منظور ایجاد فضای سبز طرح ایجاد بوستان روستایی در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: این طرح را در ستاد فضای سبز به فرمانداران و دهیاران استان تهران اعلام عمومی کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: بر اساس این طرح هر روستایی که همجوار با زمین آن، منابع ملی وجود دارد و از منبع تامین آب برخوردار است، می‌تواند درخواست احداث بوستان روستایی را به اداره کل منابع طبیعی استان تهران ارایه دهد تا ما در قالب طرح‌های بهره‌برداری، عرصه را با توجه به میزان آب موجود در منطقه در اختیارش بگذاریم و شورای روستا یا دهیار روستا به عنوان فضای سبز و پارک این بوستان را احداث و از آن بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به اینکه شورا یا دهیاری روستا باید منبع تامین آب را به ما اطلاع دهد، خاطرنشان کرد: هم باید تاییدیه آب را ببینیم و هم کمیته فنی تصویب کند که میزان آب موجود قابلیت آبیاری میزان زمین درخواستی را دارد. اگر میزان زمین درخواستی با مقدار آب همخوانی نداشته باشد، به متقاضی مجوز احداث بوستان روستایی در آن وسعت داده نمی‌شود.

حیدریان درپایان گفت: در صورت تصویب درخواست با دهیار یا شورا تفاهمنامه تنظیم می‌کنیم و عرصه را در اختیار او می‌گذاریم تا زمین را برای فصل کاشت یعنی زمستان آماده کند. شب عید باید کاشت انجام دهند. بعد از عید ما بازدید می‌کنیم. در صورت تایید شدن فعالیت‌های انجام شده، قرارداد محضری بسته می‌شود و زمین را در قالب بوستان روستایی تحویل شورا می‌دهیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار