کد خبر: 1055954
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی نباید در وزارت آموزش و پرورش، مسؤولیت داشته باشند، گفت: هیچ یک از اعضای این کمیسیون، مدرسه غیردولتی ندارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با اشاره به ورود کمیسیون آموزش مجلس در بحث «تعارض منافع»، اظهار کرد: ما در این خصوص ورود کردیم، اما معاون وقت وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن سخنان اعضای کمیسیون، قهر کردند و از جلسه خارج شدند.

وی ادامه داد: مجلس اعلام کرد بر اساس قانون تعارض منافع کسی که معاون وزیر باشد، نباید مدیریت مدرسه غیردولتی را عهده‌دار باشد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از مقامات آموزش و پرورش مدرسه غیردولتی دارند، گفت: گزارش هنوز به دست ما نرسیده، ولی آن‌هایی که در تهران با وجود مسؤولیت، مدارس غیر دولتی هم داشتند، از انتفاع خارج کردیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مدرسه غیردولتی ندارد.

وی اضافه کرد: برخی مدارس هم که مؤسسان آن‌ها در وزارتخانه حضور داشتند، لغو امتیاز شدند؛ لذا آن‌هایی که می‌خواهند مدرسه داشته باشند، نباید در جای دیگر مدیر باشند و ما قطعا این مسأله را آسیب می‌دانیم.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در این برنامه، نبودِ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را بزرگ‌ترین مشکل آموزش و پرورش کشور خواند و اظهار کرد: اگر برنامه‌ای هم در کار باشد، قابلیت اجرای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در تعارض منافع، بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال کرد، اما آیا نظارتی صورت گرفت تا مشخص شود مدیرانِ مسؤول برکنار شدند یا خیر؟ چون برخی منافع آن‌ها با منفعت عمومی در تعارض بود.

امرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش گزارشی در راستای عملکردِ این بخشنامه منتشر نکرده است. حال آنکه این وزارتخانه، بزرگ‌ترین وزارتخانه در دولت است که بیش از یک میلیون پرسنل دارد و باید فکری برای آن کنیم.

وی یادآور شد: کسانی که در همین دولت مسؤولیت دارند، دچار تعارض منافع شدند، ولی از پست کار گذاشته نشدند و شاهد هستیم ۱۵ درصد دانش‌آموزان کشور تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه تأسیس صندوق مدارس غیردولتی اشتباه بود که اخیراً ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شد، گفت: مردم در مدارس دولتی اصلا مشارکت مالی انجام نمی‌دهند، چون اگر خانواده‌ای از سطح مالی برخوردار باشد، اصلا در مدارس دولتی تحصیل نمی‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار