کد خبر: 1055864
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع دارو‌های غیرمجاز خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین شبکه‌های توزیع دارو‌های غیرمجاز در سطح کشور و کشف بیش از یکصد و شصت هزار قلم از این دارو‌ها که بیشتر آن‌ها قرص‌های گلوریا با عوارض مرگبار بعد از مصرف بودند خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به ممنوعیت خرید و فروش دارو در فضای مجازی اخیرا افرادی که در این زمینه فعالیت مجرمانه داشتند تحت رصد پلیس قرار گرفتند و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به عوارض وحشتناک مصرف برخی از این دارو‌ها از جمله قرص‌های گلوریا گفت: در تحقیقات اولیه رسیدگی به پرونده و پس از بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا پایتخت متوجه پیچیدگی پرونده شده و پی بردند سه نفر مجرم حرفه‌ای در حال فعالیت در زمینه توزیع قرص‌های گلوریا و دیگر دارو‌ها بوده و افراد رصد شده صرفا خرده فروش این شبکه هستند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر و اقدامات فنی مشخص شد این شبکه گسترده توزیع دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی در سطح کشور فعالیت دارد و این افراد با تبلیغات اغواکننده و دروغین اقدام به توزیع و فروش این دارو‌ها که اکثرا از قرص‌های چاقی، لاغری و ... هستند کرده و با این روش نه تنها سود کلانی به جیب زده اند بلکه آسیب‌های بسیار خطرناک و جبران ناپذیری نیز به مصرف کنندگان این دارو‌ها وارد کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران بنده در مجموعه پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هر سه عضو این هرم مرگ بار شناسایی و پس از تشریفات قضایی در چندین عملیات پیچیده پلیسی در نقاط مختلفی از استان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند و بیش از یکصد و شصت هزار داروی غیرمجاز از محل دستگیری این مجرمین کشف شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها و خط قرمز‌های پلیس سلامت مردم است و کسانی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار دهند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد افزود: در بین دارو‌های مکشوفه از این شبکه تعداد بسیار زیادی از قرص‌های گلوریا که متاسفانه عوارض بسیار خطرناکی را در سوابق مصرف توسط تعدادی از هموطنان در پی داشته است کشف شد که این مجرمین قصد داشتند این قرص‌ها را در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی توزیع کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با هر گونه خرید و فروش دارو و موارد مرتبط با آن در فضای مجازی برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و از خرید و استفاده‌ی هرگونه دارو تحت عناوین مختلف از جمله چاقی، لاغری و ... بدون هماهنگی با پزشک مربوطه جدا خودداری کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار