کد خبر: 1055835
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
معاون سیما عنوان کرد

در حالی که همواره در این سال‌ها انیمیشن‌ساز‌های ایرانی به دلیل عدم درک جهان کودک و نسبت ضعیف آثارشان با این گروه سنی مورد انتقاد بوده‌اند، حالا معاون سیما عنوان کرده که اتفاقاً سیاستگذاری این سازمان به سمت تولید انیمیشن برای بزرگسالان رفته است!
معاون سیما در نشست‌های جداگانه‌ای با رئیس و مدیران مرکز پویانمایی صبا و فعالان این عرصه بر استفاده از ظرفیت انیمیشن برای همه گروه‌های سنی و تنوع در ساختار این گونه تولیدات تأکید کرد. حمید شاه‌آبادی، معاون سیما سازمان صدا و سیما در بازدید از مرکز پویانمایی صبا، گفت: نباید جامعه هدف تولیدات انیمیشن صرفاً کودکان بوده و نگاه و تمرکز برنامه‌سازان فقط مختص این گروه باشد بلکه مطلوب‌تر این است که از ساختار انیمیشن برای سایر رده‌های سنی هم استفاده و بهره برداری بیشتری شود.
شاه‌آبادی افزود: هم اکنون ساختار و تولیدات انیمیشن در دنیا با تحولات و روش‌های پیشرفته صورت می‌گیرد چراکه ضریب نفوذ و اثرگذاری پیام این قالب برنامه ها، اثبات شده و شرکت‌های بزرگ این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند، پس باید در شورای اندیشه ورزان و مجموعه‌های مختلف مرکز پویانمایی صبا، گستره مخاطبان و جامعه آماری مورد بازنگری و ساخت پویانمایی برای بزرگسالان هم مورد توجه جدی تری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در گونه‌های انیمیشن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود چراکه تنوع، ارزش بصری تولیدات را ارتقا می‌دهد و برای مخاطب علاوه بر رضایتمندی، گستره مخاطبان را هم به دنبال دارد.
شاه آبادی بر ضرورت ثبت و ضبط شخصیت‌ها به عنوان دارایی‌های معنوی تلویزیون تأکید و تصریح کرد: پرداختن و خلق یک شخصیت پویانمایی دارای مؤلفه‌های خاص خودش است و باید به این مسئله نگاه کارشناسانه صورت گیرد چراکه این شخصیت‌ها سال‌ها در ذهن مخاطبان می‌مانند.
شاه آبادی همچنین در نشست جداگانه‌ای با تهیه‌کنندگان و فعالان عرصه پویانمایی کشور گفت: نقشه راه ما در این حوزه باید توسط بزرگان و پیشکسوتان این صنف تدوین و پیشنهاد شود و برای این مهم می‌توانیم از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و افکارسنجی سازمان نیز بهره ببریم. باید بدانیم نیاز مخاطب ما چیست و برای پیشرفت در ساخت و ارائه آثار شاخص و با کیفیت، ذائقه و سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم. معاون سیما یادآور شد: تولیدات ما باید در مقیاس و سطح جهانی ارزیابی شود و برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی با بررسی رفتار رقبای خود، برای اثرگذاری حداکثری تولیدات، برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار