کد خبر: 1055756
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام گفت: خانواده ها در ایران به ویژه در شهرهای بزرگ با سه بحران مواجه هستندکه باید برای رفع آنها برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،به  نقل ازروابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگویی با تبریک سالروز ازدواج پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه در دوران معاصر خانواده در ایران به ویژه در شهرهای بزرگ با سه بحران مواجهه شده است، اظهار کرد: مسئولان باید برای رفع این آسیب‌ها و پیشگیری از پیامدهای ناشی از آن برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت تعریف کنند.

وی افزود: بحران اول، «تشکیل خانواده» است به نوعی که امروزه بر اساس آمار حدود ۱۱ میلیون دختر و پسر مجرد و منتظر تشکیل خانواده هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بحران دوم را مسأله «تحکیم خانواده» عنوان کرد و گفت: در جامعه امروز خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که دچار بی مهری و کمبود محبت هستند و به تعبیری دچار طلاق عاطفی شده‌اند.

عملکرد نامناسب نهادهای مسئول در موضوع تحکیم خانواده

وی با بیان اینکه مطابق داده‌های آماری شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم که این امر جدای از آمار طلاق عاطفی است که شاید در جایی نیز ثبت نشده باشد، گفت: متأسفانه در موضوع تحکیم خانواده عملکرد برخی از ارگان‌های مسئول در جهت عکس بوده است و به همین دلیل برخی بحران‌های یاد شده شکل گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، «فرزندآوری» را سومین بحران خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: در این موضوع نیز مطابق شاخص‌های آماری، جمعیت کشور ایران در سال‌های نه چندان دور وضعیت بحرانی و نگران کننده‌ای به خود خواهد دید.

«انتخاب آگاهانه» مهم‌ترین موضوع در زمان تشکیل خانواده

وی با بیان راه‌هایی برای پیشگیری از این بحران تصریح کرد: باید با الگو قرار دادن ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا (س)، به «انتخاب آگاهانه» به عنوان مهم‌ترین مسأله تشکیل خانواده توجه داشت.

حجت الاسلام اهتمام تاکید کرد: در واقع در بساری موارد طلاق‌هایی که در کشور ما اتفاق می‌افتد به دلیل عدم آگاهی کافی و شناخت نادرست طرفین نسبت به یکدیگر و زندگی است.

مشاوره قبل از ازدواج از کلیدی‌ترین راه‌های مقابله با آسیب‌ها

وی گفت: بر این اساس یکی از کلیدی‌ترین راه‌های مقابله با مسائل مهم و آسیب‌های پیرامون مسائل خانواده، مشاوره قبل از ازدواج است که با این راه ساده می‌توان خیلی از مشکلات آینده را شناسایی و از آنها پیشگیری نمود

وی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تربیت مبلغان تخصصی خانواده و اعزام آنها به مراکز مورد نیاز و حتی مناطق کم برخوردار، سعی دارد به اندازه توان خود در این زمینه باری از روی دوش خانواده و جامعه بردارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر