کد خبر: 1055688
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن خانوار‌های تحت پوشش پیش‌بینی‌شده‌است.
وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین واگذاری همزمان ۲هزارو۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش که در چهل‌ویکمین سال تأسیس بهزیستی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از موضوعات اصلی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود: بحث اشتغال و مسکن یکی از مهم‌ترین اصول توانمندسازی است. نهضت ایجاد و احداث مسکن برای جامعه هدف یکی از مبارک‌ترین فعالیت‌هایی است که امروز ساری و جاری است و با کمک دستگاه‌های مختلف و همه ظرفیت‌های موجود این اقدام صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به بودجه محدود سازمان بهزیستی کشور برای احداث مسکن گفت: این رقم‌ها امکان اجرای کار‌های بزرگ را در احداث مسکن برای مددجویان محدود می‌کند. کل بودجه مسکن بهزیستی ۶۵ میلیارد تومان است که با قیمت‌های هنگفت در شهر‌ها و روستا‌ها می‌توان تعداد بسیار محدودی مسکن احداث و واگذار کرد.
قبادی دانا ادامه داد: با این وجود از کمک همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کردیم؛ از ابتدای تأسیس سازمان بهزیستی کشور تاکنون ۱۴۲ هزار واحد مسکونی تسهیلگری شده‌است و در اختیار جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، فرزندان مستقل از مراکز شبانه‌روزی، خانوار‌های دارای دو عضو معلول و بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد قرار گرفته‌است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذارشده‌است، گفت: ۳۳ هزار و ۸۹۴ واحد در دست احداث است، به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۷، ۱۳ هزار واحد، در سال ۱۳۹۸، ۱۵ هزار واحد، در سال ۱۳۹۹، ۱۷ هزار واحد و در سه ماهه نخست ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد واگذارشده‌است و حالا هم شاهد واگذاری ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی در ۲۹ استان کشور هستیم.
وی با اشاره به ارزش ریالی ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی واگذارشده، ادامه داد: برای این واحد‌ها ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است که ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض، ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های معافیت از انشعابات آب، برق و فاضلاب بوده‌است. قبادی دانا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ هزار خانوار جامعه هدف پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند، گفت: با کمک دولت، سازمان برنامه‌وبودجه و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن خانوار‌های تحت پوشش پیش‌بینی شده‌است که ان‌شاءا... تخصیص پیدا کند.
رئیس سازمان بهزیستی در پایان از کمک‌های شایان توجه وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه‌وبودجه، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت‌زدایی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و انجمن خیرین مسکن‌ساز تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: با رایزنی‌های در دست اقدام و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی به‌زودی خبر‌های خوبی را در زمینه تخصیص زمین برای خانوار‌هایی که زمین و مسکن ندارند، اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار