کد خبر: 1055670
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
سعید احمدیان

در آستانه آغاز المپیک، حواشی والیبال همچنان ادامه دارد، حاشیه‌هایی که با صحبت‌های جنجالی فرهاد قائمی که پس از خط خوردن از تیم ملی مدعی تصمیم‌گیری مافیایی برای والیبال شده بود و آلکنو را عروسک خیمه شب‌بازی نامیده بود، آغاز شد و با پاسخ سرمربی روس در نشست خبری ادامه پیدا کرد. حالا هم در آخرین واکنش دیروز خبرگزاری مهر به نقل از آلکنو مدعی شد که این مربی از محمدرضا داورزنی، امیر خوش‌خبر، فرهاد قائمی و پیمان اکبری خواسته است در مناظره‌ای تلویزیونی حرف‌های‌شان را مردانه بزنند تا مشخص شود در چند اتفاق اخیر پیرامون تیم ملی حق با کیست و چه کسی حقیقت را کتمان می‌کند.
اینکه سرمربی روس این روز‌ها به جای تمرکز روی حریفان والیبال در توکیو خودش را درگیر پاسخ به یک بازیکن کرده و حتی او و مدیران فدراسیون را به مناظره دعوت می‌کند نگران‌کننده است. این در شرایطی است که در فاصله کوتاهی که تا آغاز المپیک باقیمانده، آرامش و تمرکز روی بازی‌های مهم والیبال در توکیو یکی از اولیه‌ترین مسائلی است که باید بر فضای اردوی والیبال حاکم باشد.
در چنین مواقعی، آن هم در آستانه بازی‌های حساسی که والیبال در توکیو پیش‌رو دارد، کمترین انتظار از مدیریت فدراسیون ورود به این ماجرا و پایان دادن به جنجال‌هایی بود که در نهایت دود آن در چشم والیبال خواهد رفت و سبب می‌شود که این رشته موفق در یک دهه اخیر در المپیک ضربه بخورد. با وجود چنین انتظاری، اما نکته قابل تأمل سکوت فدراسیون والیبال و محمدرضا داورزنی و عدم ورود به این ماجراست. مسئله‌ای که سبب شده همچنان حواشی اطراف تیم ملی والیبال در آستانه اعزام به توکیو وجود داشته باشد.
البته اتفاقاتی که پس از بازگشت تیم ملی والیبال از لیگ ملت‌ها رخ داده است، بیانگر این است که ریشه حاشیه‌ها و جنجال‌های به وجود آمده برای آلکنو و شاگردانش را باید در اتاق مدیریت فدراسیون جست‌وجو کرد، به خصوص زمانی که رئیس فدراسیون والیبال پا را از اختیاراتش فراتر گذاشت و به مسائل فنی ورود کرد. بدیهی است که وظیفه یک رئیس فدراسیون در محدوده مسائل مدیریتی و زیرساختی و فراهم کردن بهترین شرایط برای تیم‌های زیرمجموعه تعریف می‌شود و مسائل فنی در حوزه اختیارات سرمربی و کادری قرار دارد که روی نیمکت تیم‌های ملی در رده‌های مختلف می‌نشیند.
حواشی والیبال پس از بازگشت از لیگ ملت‌ها به رعایت نشدن تفکیک وظایف فنی و مدیریتی در مجموعه فدراسیون والیبال برمی‌گردد. دعوت از بازیکنان به تیم ملی یکی از بدیهی‌ترین مسئولیت‌هایی است که یک سرمربی برعهده دارد، اما به نظر می‌رسد چنین مسئله آشکاری در فدراسیون والیبال از سوی مدیریت این مجموعه نادیده گرفته شده است، آن هم مدیری که با توجه به سابقه بیش از یک دهه ریاست در والیبال انتظار نمی‌رفت وارد محدوده فنی شود.
اما وقتی رئیس فدراسیون به جای سرمربی تیم پس از پایان لیگ ملت‌ها، خبر از دعوت یک بازیکن مانند فرهاد قائمی به تیم ملی را می‌دهد و آلکنو در روسیه و از رسانه‌ها متوجه چنین مسئله‌ای می‌شود، به خوبی می‌توان دریافت که رئیس فدراسیون با اعلام چنین خبری، آن هم بدون اطلاع سرمربی عملاً در حیطه‌ای وارد شده که در چارچوب وظایف مدیریتی او نبوده است.
به همین خاطر حواشی والیبال در دو هفته اخیر و پس از بازگشت از ریمینی و لیگ ملت‌ها را باید از چشم مدیریت فدراسیون دید. مدیریتی که به جای سرمربی خبر از دعوت بازیکن به تیم ملی می‌دهد و در ادامه چنین تصمیمی سبب می‌شود که والیبال در فاصله زمانی کمتر از ۱۰ روز تا اولین بازی در المپیک وارد حاشیه‌هایی شود که خودساخته است و باعث شده سرمربی تیم ملی به جای تمرکز روی موفقیت والیبال در توکیو وارد حاشیه شود و برای روشن شدن حقیقت این جنجال‌ها، پیشن‌ها مناظره بدهد!
در این شرایط مدیریت فدراسیون بهتر است با درس گرفتن از چنین حاشیه‌سازی ناخواسته‌ای مسائل فنی را به کادر فنی بسپرد و جایگاه خودش را با ورد به تصمیمات فنی زیر سؤال نبرد تا والیبال در آرامش آماده حضور در المپیک شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار