کد خبر: 1055518
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به رونمایی از نرم‌افزار «همدم»
رونمایی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از پلتفرم همدم که نرم‌افزاری برای تسهیل امر ازدواج و همسریابی معرفی شده است موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را به همراه داشت.

سرویس جامعه جوان آنلاین:  رونمایی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از پلتفرم همدم که نرم‌افزاری برای تسهیل امر ازدواج و همسریابی معرفی شده است موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را به همراه داشت. برخی کاربران این نرم‌افزار را مثبت تلقی کردند و آن را راه‌حلی برای مشکل برخی از جوانان قلمداد کردند و برخی دیگر آن را بدافزار خواندند و از معایبش گفتند. برخی کاربران نیز دلیل اصلی عدم ازدواج را نه پیدا کردن همسر مناسب که مشکلات معیشتی خواندند و رونمایی از چنین نرم‌افزاری را تحلیل غلط آسیب‌های اجتماعی دانستند و از مسئولان خواستند به اصل و ریشه مشکلات بپردازند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های مختلف کاربران را بخوانید.

احسان اسقایی:
سامانه ‎همدم موجب افزایش ‎ازدواج نخواهد شد. این روز‌ها همه همدم دارن، اما ‎پول و ‎کار و ‎خونه برای ازدواج ندارن.
کیوان ساعدی:
پلتفرم ‎همدم با توجه به کاهش آشنایی‌ها و ازدواج سنتی (که معتقدم بهترین شیوه است)، برای جامعه امروز ما مفید است. کاش سال‌ها قبل‌تر راه‌اندازی می‌شد.
مهدیس پرپانچی:
تو جامعه‌ای که اشتغال و مسکن و ایمنی و امید و آینده برای جوانان حل شده، طبیعتاً فقط باید همدیگه رو پیدا کنن!
عرفان مظاهری:
همواره شاهد ارائه راه‌حل‌های کاملاً غلط در مسائل ‎اجتماعی کشور هستیم. بدافزار ‎همدم با چه پارامتری ‎صحت‌سنجی داده‌های مبادله شده در خود را انجام می‌دهد؟ چه فرآیند ‎علمی و ‎تحقیقاتی در مورد ‎ازدواج ما را به تولید ‎همسریابی رسانده به جای برطرف کردن معضلات بزرگ ‎اقتصادی ‎جوانان؟
حمید مقدم:
واقعاً نمی‌فهمم مشکل‌تون چیه؟ به دوست‌یابی تو خیابون کاری ندارید، به اپلیکیشن همسریابی ایراد می‌گیرید؟ متوجه هستید با مسخره کردن این اپلیکیشن امکان ازدواج از طریق رو هم کم می‌کنید؟
فاطمه‌سادات بکائی:
هر کاربر توئیتری یه جمله‌سازی با کلمات به‌هم ریخته تیندر، همدم و تبیان... محض رضای خدا یک نفرشون هم نرفته بخونه این پلتفرم اصلاً چی هست و چه‌جوری کار می‌کنه! چرا در واکنش نشون دادن به همه چیز عجله داریم؟!
عارف چراغی:
۱۰ دلیل برای اینکه بدونید پلتفرم همدم هیچ شباهتی به اپ‌های دیتینگ مثل تیندر نداره: ۱. همدم احراز هویت دقیقی داره مثل یک بانک؛ ۲. فقط برای ازدواج دائم و به شکل تک‌همسری است؛ ۳. بر اساس تست‌های روانشناسی مناسب‌ترین گزینه را به شما معرفی می‌کنه؛ ‏۴. اولین ملاقات فقط با حضور خانواده و مشاورین انجام می‌شه؛ ۵. همدم برای تسهیل دسترسی کاربران راه‌اندازی شده تا فعالیت شبکه‌های جعلی کمرنگ بشه؛ ۶. همدم به جای فاکتور‌هایی مثل قد و وزن کاربر، بر روی آگاهی و تعهد افراد تمرکز داره؛ ‏۷. ده‌ها مشاور شما رو در مراحل آشنایی همراهی می‌کنند؛ ۸. همدم شانس ازدواج رو بالا می‌بره و فرصت سوءاستفاده و هوسرانی به کاربران نمی‌ده؛ ۹. مشاورین همدم تا مدت‌ها پس از ازدواج با شما همراهند تا از پس مشکلات راحت‌تر عبور کنید؛ ۱۰. گزینه پیشنهادی همدم برای کاربران صرفاً بر اساس هوش مصنوعی نیست.
صادق نیکو:
‏مشکل جوانان ما برای ازدواج نکردن معیشتی است یا نداشتن گزینه مناسب؟ مشکل همه جوانان مجرد نداشتن شرایط اقتصادی نیست و بسیاری از جوانان به دلیل محدودیت‌ها دسترسی به گزینه‌های مناسب ندارند. مأموریت مؤسسه فرهنگی تبیان حل این مشکل است و همدم یک گام جدی در مسیر تسهیل ازدواج است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار