کد خبر: 1055491
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهاراتی را درباره برجام و تعهدات تهران در قبال این توافق بیان کرد.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در دیدار با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که ایران باید تعهدات برجامی و توافق‌نامه‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اجرا کند.

استولتنبرگ در دیدار با یائیر لاپید، ضمن فرا خواندن ایران به انجام تعهدات کامل هسته‌ای، گفت که ایران همچنین باید توافق‌نامه‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز اجرا کند.

دفتر ریاست ناتو اعلام کرد که استولتنبرگ در دیدار لاپید، درباره ظرفیت همکاری میان ناتو و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف گفتگو کرده و دبیرکل ناتو بر اتحاد با هم‌پیمانان تاکید کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که لاپید به دبیرکل ناتو گفته است که ناتو و اتحادیه اروپا باید بر فعالیت هسته‌ای ایران، لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت و پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای از سوی ایران، نظارت کامل اعمال کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ارتباط با لزوم نظارت بر پروژه‌های موشکی ایران نیز با دبیرکل ناتو گفتگو کرده اما جزییاتی درباره این بخش از مذاکرات آن دو منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، یائیر لاپید که طی یک ماه اخیر در مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرهای سیاسی متعددی انجام داده، دیروز دوشنبه در بروکسل با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین با وزیران خارجه آلمان، فرانسه و جمهوری چک دیدارهای جداگانه‌ای انجام داد که در همه آنها، سیاست‌های اسرائیل علیه ایران را تکرار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار