کد خبر: 1055441
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
پویش «به روستا برمی گردیم» یکی از برنامه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال جاری است. این پویش از فروردین ماه تاکنون با استقبال و ثبت‌نام ۴ هزار خانواده همراه بوده‌است. بنیاد برکت تاکنون در قالب پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم»، ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسانده‌است.

پویش «به روستا برمی گردیم» یکی از برنامه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال جاری است. این پویش از فروردین ماه تاکنون با استقبال و ثبت‌نام ۴ هزار خانواده همراه بوده‌است. بنیاد برکت تاکنون در قالب پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم»، ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسانده‌است.
بنیاد برکت، پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» را در سال ۱۴۰۰ با هدف حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و ایجاد مهاجرت معکوس به روستا‌ها برگزار کرده‌است. این پویش مردمی شامل افرادی می‌شود که هم‌اکنون در شهر یا حاشیه شهر‌ها هستند، اما در اثر شیوع ویروس کرونا، کسب و کار خود را از دست داده‌اند و قصد بازگشت به روستای زادگاه خود را دارند.
اجرای ۱۱۶ هزار طرح در مناطق محروم
افرادی که به دلیل از دست دادن کسب و کار خود از روستا‌ها به شهر‌ها مراجعه کرده‌اند و هم‌اکنون متقاضی بازگشت به زادگاه خود هستند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت از طریق شماره‌گیری کد #۸۹۰۰* یا ورود به آدرس app. barkat. ir شرایط خود را توضیح دهند. پس از این اقدام، بنیاد برکت با ارائه الگوی مناسب و راهبری یک طرح اشتغالزایی در روستای مبدأ، افراد ثبت‌نام کرده را صاحب کسب و کار مطمئن می‌کند. اپلیکیشن برکت قابلیت نصب روی تلفن‌های همراه و دریافت رایگان از برنامه‌های فروش اپلیکیشن موبایلی را داراست. بنیاد برکت از اواسط سال ۹۷ به حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم ورود داشته و تا به امروز ۱۱۶ هزار طرح را در مناطق محروم و کم‌برخوردار که شامل ۲۹۷ شهرستان، ۶۴۱ بخش و ۸ هزار و ۳۰۵ روستای کشور می‌شود، راه‌اندازی کرده‌است.
امکان مهاجرت ۶۰ هزار نفر به روستا‌ها
در همین خصوص مدیرعامل بنیاد برکت، دوم تیرماه در مراسم افتتاح طرح‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی با بیان اینکه این بنیاد برای اجرای پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» ۶۷۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: مهاجرت معکوس یکی از اهداف پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» است. اجرای ۵ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در روستا‌های ۳۵۰ شهرستان، هدف برکت برای حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این پویش است. با راه‌اندازی این طرح‌های اشتغالزایی، ۱۵ هزار فرصت شغلی در روستا‌های کشور ایجاد خواهد شد.
امیرحسین مدنی درباره رسته‌های شغلی مورد علاقه متقاضیان بازگشت به روستا‌ها نیز عنوان کرد: خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغداری، تولید کیف، کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه‌ای بیشترین رسته‌های شغلی درخواستی از سوی شرکت‌کنندگان در پویش «به روستا برمی‌گردیم» است. وی در این نشست با اشاره به اجرای ۵ هزار طرح اشتغالزایی برای تحقق مهاجرت معکوس به روستا‌ها در ۳۵۰ شهرستان گفت: این طرح‌ها باعث بازگشت ۳۰ هزار نفر به روستا‌های خود در سال جاری خواهد شد. بنیاد برکت برای افزایش این طرح‌ها تا ۱۰ هزار طرح هم آمادگی دارد که در صورت تحقق، علاوه بر ایجاد ۱۵ هزار شغل مستقیم تا پایان سال، مهاجرت معکوس برای ۶۰ هزار نفر را هم به دنبال خواهد داشت.
رونق بخشی به روستای مورد علاقه خود
مدیر عامل بنیاد برکت با تأکید بر اینکه اشتغالزایی و تولید اصلی‌ترین فعالیت این بنیاد است، خاطر نشان کرد: در ۸۰۰ بنگاه متوسط و بزرگ اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که منجر به ایجاد ۲۰۰ هزار شغل شده‌است. مدنی با تأکید بر حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه گفت: بنیاد برکت ۳ هزار و ۸۱۴ طرح اشتغالزایی را برای کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی راه‌اندازی کرده که باعث فراهم شدن فرصت‌های کسب و کار برای ۱۱ هزار و ۴۴۲ کولبر شده‌است. ضمن اینکه ۸۰۰ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در سراسر کشور به مدت ۳۰ ماه در کنار کارآفرینان هستند تا شغل‍‌شان به ثبات و پایداری برسد.
گفتنی است بخش دیگری از خدمات این پویش این است که عموم مردمی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایلند از آن برای اشتغالزایی و تولید در کشور استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض یا قرض‌الحسنه در اختیار بنیاد برکت قرار بدهند. در این خصوص ستاد اجرایی فرمان امام ضمانت بازگشت پول آن‌ها را هم کرده‌است.
در این پویش مردم حتی می‌توانند روستایی که علاقه‌مند هستند در آن شغل ایجاد کنند و زمینه‌ای را که می‌خواهند در آن مشارکت داشته باشند، هم تعیین کنند. مثلاً می‌توانند کشاورزی یا دامداری یا صنایع دستی یا هر زمینه دیگری را انتخاب و به صورت آنلاین و شفاف میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را هم رصد و دنبال کنند.
با کمک پلتفرم طراحی شده در بنیاد برکت، متقاضیان می‌توانند شرایط کسب و کار آسیب‌دیده خود را ثبت کنند. داده‌های بارگذاری شده توسط متقاضیان هم بررسی می‌شود و نهایتاً افراد از طریق بنیاد به بانک‌های همکار برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابوالفضل محسنی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
0
من خودم زمین باکاربری مسکونی دارم اگر یک وام سامانه مستحکم برام بسازن یک ساعته برمی گردم و خیلی این طرح عالی هست
عبدالرحمن باقری نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
ما پنج ساله به روستا بازگشت کرده ایم نه به اهالی روستا وام داده اند نه امکانات اولیه زندگی انگار که برگشته ایم به دوران قبل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار