کد خبر: 1055353
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
یک مرکز حقوق بشری اعلام کرد؛
یک مرکز حقوق بشری اعلام کرد که طی ۲۳۰۰ روز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن بیش از ۴۴ هزار نفر در این کشور شهید و زخمی شده اند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مرکز حقوق بشری تحت عنوان «عین الانسانیه» با انتشار گزارشی، به آمار شهدا و زخمی‌های حملات ددمنشانه ائتلاف متجاوز سعودی به یمن طی سالهای گذشته اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، این مرکز حقوق بشری اعلام کرده است که طی ۲۳۰۰ روز گذشته ۱۷ هزار و ۱۷۶ یمنی در حملات سعودی‌ها شهید شدند. همچنین ۲۶ هزار و ۷۱۵ تَن دیگر نیز زخمی شدند که در میان آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند.

این مرکز حقوق بشری همچنین عنوان کرد که عربستان سعودی طی سالهای گذشته ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۸ نیروگاه، بیش از ۲ هزار شبکه آبرسانی و نیز بیش از ۵ هزار جاده و پُل در یمن را تخریب کرده است.

چندی پیش نیز «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات مقامات ایالات متحده آمریکا پیرامون لزوم تحقق صلح در این کشور واکنش نشان داد. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: اظهارات آمریکایی‌ها پیرامون صلح در یمن تنها جنبه تبلیغاتی دارد. آنها تنها در رسانه‌ها اینگونه سخن می‌گویند و در عمل، کاری انجام نمی‌دهند.

محمد علی الحوثی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: ما تاکنون هیچ گام عملی از سوی ایالات متحده آمریکا برای برقراری صلح در یمن ندیده‌ایم. آمریکایی‌ها در حملات نظامی به یمن و محاصره مردم این کشور نقش دارند.

وی پیشتر نیز گفته بود: آمریکا گزینه جنگ را در یمن در اولویت قرار داده است و در عین حال تظاهر به صلح می‌کند. ایجاد تحریم‌های جدید با ادعای برقراری صلح در یمن مانع برقراری هرگونه صلح در یمن می‌شود و ثمر و فایده‌ای ندارد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: هدف قرار دادن بخش خصوصی پس از هدف قرار دادن بانک مرکزی و کارخانه‌ها و گرسنگی ملت یمن از طریق محاصره و متوقف کردن پرداخت حقوق آنها، جنایتی جدید و هدفمند برای نابودی اقتصادی کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار