کد خبر: 1055323
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرزعنوان کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آب ناچار در آینده نه چندان دور باید آب مورد مصرف در صنعت و سایر بخش‌ها از منابع مصرف شهری تفکیک گردد.

فردین حکیمی گفت: رشد جمعیت، گسترش شهرنشینی و توسعه کشاورزی و صنعت موجب افزایش تقاضا برای مصرف آب و برداشت منابع آب زیرزمینی گردیده و با توجه به بروز خشکسالی و کاهش نزولات شاهد محدودیت منابع آب هستیم.

وی ادامه داد: این بحران و محدودیت منابع آبی نیازمند تغییر رفتار و اقدام جدی بوده که یکی از راهکارهای اجرایی برای برون رفت از کاهش منابع آبی، استفاده از پساب به عنوان یکی از منابع آبی پایدار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: بازچرخانی پساب فاضلاب (استفاده مجدد از پساب) به عنوان یکی از راهکارهای رایج و منطقی برای رفع مشکل کم آبی است.

حکیمی گفت: با توجه به محدودیت منابع آب ناچار در آینده نه چندان دور باید آب مورد مصرف در صنعت و سایر بخش‌ها از منابع مصرف شهری تفکیک گردد.

وی افزود : بازچرخانی پساب جهت مصرف در صنعت به ویژه در تامین آب مورد مصرف فضای سبز دارای اهمیت ویژه خواهد بود. استاندارد سازی پساب و بازچرخانی آن علاوه بر کنترل آلودگی‌های زیست محیطی، به لحاظ کاهش مصرف میزان آب و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

حکیمی افزود: بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب تا حدی اهمیت دارد که شعار روز جهانی آب در سال 2017 بنام 'پساب ، طلای خاکستری' نامگذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار