کد خبر: 1055251
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان برای حضور در آب‌های نزدیک به کشورمان گفت: امنیت مرز‌های آبی ما بسیار بالاست و امکان ندارد شناوری قصد تقرب به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد.
به گزارش فارس، امیر حسین خانزادی با حضور در برنامه نگاه یک طی سخنانی با اشاره به اعزام ناوگروه ارتش به اقیانوس اطلس عنوان کرد: ناو مکران یک بندر متحرک دریایی است و این ناو می‌تواند ظرفیت خوبی برای حضور ناوگروه‌های ما در دریا‌های آزاد باشد. ناو سهند نیز از روزی که ساخته شده است ۴۰۰ روز دریانوردی کرده و این گویای این است که یک ظرفیت بزرگ دانشی در جوانان این کشور وجود دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: امروز در منطقه اقیانوس اطلس این ما هستیم که در حال تولید روند هستیم، البته بخشی از این حضور هم دلیلش این است که امریکایی‌ها می‌گفتند «ایرانی‌ها قادر به حضور در اقیانوس اطلس نیستند». وقتی ناوگروهی از جمهوری اسلامی در محدوده دماغه امید نیک و اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کند دارای پیام خاصی است. وی گفت: حضور ما در اقیانوس اطلس پاسخ به ادعای امریکایی‌ها بود که می‌گفتند ایران هیچ گاه نمی‌تواند در این اقیانوس حضور داشته باشد. با توجه به اینکه کشور‌های آفریقایی حاشیه اقیانوس اطلس نیروی دریایی ندارند و به طور طبیعی تهدیدی برای امریکایی‌ها محسوب نمی‌شوند، کشور‌های اروپایی نیز تهدیدی برای امریکایی‌ها نیستند، بنابراین حضور جمهوری اسلامی ایران که اساس آن ظلم‌ستیزی است در اقیانوس اطلس برای امریکایی‌ها نگران‌کننده است.
خانزادی تأکید کرد: با حضور در اقیانوس اطلس در حال آزمایش توانمندی‌های مقتدرانه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و این ناوگروه بدون پهلو گرفتن در اقیانوس اطلس در حال دریانوردی و امریکایی‌ها را ترسانده است. خانزادی اظهار داشت: امروز اقدامات تروریستی دریایی در دریای سرخ درحال اجراست و در شرایطی که فروش نفت ایران تحریم است، آن‌ها به دنبال ضربه زدن به نفتکش‌های ما هستند و ما حدود دو سال است که از ابتدای دریای سرخ تا کانال سوئز و به عکس نفتکش‌ها را اسکورت می‌کنیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره وضعیت امنیت مرز‌های آبی کشور مطرح کرد: امنیت مرز‌های آبی ما بسیار بالاست و امکان ندارد شناوری قصد تقرب به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد. پهپاد‌های نیرو‌های دریایی و هوایی ظرفیت خوبی را ایجاد کرده‌اند و مناطقی که در محدوده مأموریت ارتش است و حتی مناطقی که در محدوده مأموریت سپاه است، در امنیت کامل قرار دارد. خانزادی عنوان کرد: اینکه اسرائیل در جغرافیای ما حضور پیدا کند، مانند یک خواب و سراب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار