کد خبر: 1055166
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ۱۲ هزار و ۸۳۲ شرکت کننده از ۶۹۴ ساعت دوره های آموزشی قبل از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج در این استان بهره مند شدند.

امیر تقی زاده در نشست خبری هفته ازدواج خاطرنشان کرد: از آنجایی که ستاد ساماندهی امورجوانان متولی برگزاری کارگاه های آموزشی قبل، حین و پس از ادواج است، گفت: از ۳۵۷ کارگاه برگزار شده در استان، ۳۱۵ کارگاه قبل از ازدواج، ۱۱ مورد حین ازدواج و ۲۹ مورد آن پس از ازدواج را شامل می شود.

وی گفت: خانواده های نیروهای مسلح استان با هشت هزار و ۲۷۶ نفر در قالب ۱۰۸ کارگاه آموزشی بیشترین شرکت کننده اقشار جامعه بودند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مراکز تخصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده که مجوز خود را از وزارت ورزش و جونان می گیرند وظیفه ارائه خدمات مشاوره تخصصی ازدواج به شهروندان را دارند و ما نظارت های دوره ای نسبت به حسن اجرای فعالیت های آنها داریم.

وی با بیان اسامی روزهای هفته ازدواج، گفت: برنامه های هفته ازدواج سال جاری که با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار می شود مختص مرکز استان نیست و در شهرستان های سراسر استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توان به راه اندازی کمیته سامان ازدواج در تمامی شهرستان ها، راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در مراغه، میانه، شبستر، مرند و اهر، حمایت از تولیدات رسانه ای در باب ازدواج، جمعیت و خانواده و همچنین حمایت از مراکز مشاوره ازدواج در سطح استان و راه اندازی این مراکز در شهرستان ها، اشاره کرد.

تقی زاده گفت: تجلیل از ازدواج های ماندگار، تجلیل از ۱۸ زوج نیروهای مسلح، تجلیل از ۱۸ زوج فعال در حوزه درمان، تجلیل از ۸ زوج حاشیه نشین، تجلیل از ۴ زوج خبرنگار، ۳ زوج ایثارگر، ۳ زوج حوزه معلولین، تجلیل از خیرین فعال حوزه جهیزیه و تجلیل از ۳ زوج معلم در حوزه حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت از دیگ برنامه های هفته ازدواج است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه ها ترسیم الگو و فرهنگسازی برای ترویج ازدواج های ماندگار و تجلیل از زوج های فعال در عرصه های مختلف است.

تقی زاده اعلام کرد:  آذربایجان شرقی از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه، میزبان ششمین دوره توانمندسازی مراکز مشاوره ازدواج و خانوده سراسر کشور است که این برنامه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی استان در برگزاری ویژه برنامه های هفته ازدواج گفت: استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، صدا وسیما، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، سپاه عاشورا، کمیته امداد امام، بنیاد شهید، اداره کل خانواده و زنان استانداری، بهزیستی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، ثبت احوال، شورای هماهنگی بانکها، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی، کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه در اجرای این برنامه ها مشارکت خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر