کد خبر: 1055141
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، سقف وام بانکی در تهران تنها ۲۰‌درصد از هزینه ساخت مسکن را پوشش می‌دهد.
به گزارش فارس، با توجه به افزایش قیمت مسکن در سه سال اخیر قدرت خرید خانوار را به شدت کاهش داده است و طبق آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی سقف تسهیلات نظام بانکی تنها ۲۰‌درصد از هزینه ساخت مسکن را پوشش می‌دهد. ارزیابی شبکه بانکی از هزینه ساخت و پرداخت تسهیلات بانکی صرفاً بر مبنای هزینه ساختمانی که بخش کمی از هزینه را در بر می‌گیرد و هزینه زمین و هزینه‌های غیرساختمانی را شامل نمی‌شود.
بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی با فرض در نظر گرفتن بالاترین سقف تسهیلات بانکی کل تسهیلات بانکی در تهران حدود ۲۰‌درصد و در سایر مناطق شهری حدود ۱۷‌درصد از هزینه ساخت یک واحد ۷۵ متری را پوشش می‌دهد.
هزینه‌های غیرساختمانی به ازای هر متر مربع یک‌میلیون تومان و جمع کل هزینه به ازای هر متر مربع ۱۸‌میلیون تومان ثبت شده است.
کل هزینه ساخت یک واحد ۱۱۰ متری غیرمفید بالغ بر یک‌میلیارد و‌۹۸۰‌میلیون تومان بوده است، در حالی که سقف تسهیلات ساخت در تهران حداکثر ۴۰۰‌میلیون تومان و سهم تسهیلات از هزینه ساخت نیز ۲۰‌درصد می‌شود. همچنین برای سایر مناطق شهری سقف تسهیلات ۲۵۰‌میلیون تومان بوده که ۱۷‌درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.
هزینه یک متر مربع ساخت مسکن در تهران ۴‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان عنوان شده که سهم هزینه زمین از هزینه مسکن ۶۰‌درصد است. هزینه زمین به ازای هر متر مربع هم ۶‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان اعلام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار