کد خبر: 1055063
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
معاون شرکت آبفای اردبیل:
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اکثر منابع تأمین آب روستاها در استان اردبیل خشک شده و از طریق تانکر به روستاها آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی اکبری‌فرد در جلسه مدیریت بحران آب در اردبیل اظهار کرد: امسال با وقوع دو پدیده خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها در زمستان و بهار ما با تنش آبی و نوعی بحران جدی در شهرها و روستاها روبه‌رو هستیم که به تدریج نمود آن را در زندگی و شرایط اجتماعی به نظاره نشستیم.

وی با بیان اینکه اکثر منابع تأمین آب روستا اعم از چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات خشک شده است، تصریح کرد: ما در روستاها برای تأمین آب روستاییان از 279 حلقه چاه، 476 دهنه چشمه، 26 حله قنات و هشت تصفیه‌خانه آب استفاده می‌کردیم که بخش عمده‌ای از این منابع به خط پایان رسیده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل جمعیت تحت پوشش روستایی را 101 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: ما در 997 روستای استان تأسیسات آبرسانی داشته و برای روستانشینان ارائه خدمات می‌کنیم.

اکبری‌فرد کمبود آب در 220 روستا را در دو ماه اخیر یادآور شد و گفت: با توجه به نبود منابع آبرسانی به این روستاها عمده فعالیت‌ها از طریق تانکر آبرسانی انجام می‌شود که به دلیل کفاف‌گو نبودن ناوگان آبرسانی سیار ما از امروز از ظرفیت تانکرهای سپاه و امور عشایری در خدمت‌رسانی به روستاییان استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این اوضاع سخت ما از مشترکان انتظار داریم تا در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا با بهینه مصرف کردن همه شهروندان از این منابع استفاده کرده و با گذر از تابستان سخت بتوانیم شرایط پایداری را در پاییز و زمستان برقرار کنیم.

اکبری‌فرد علت قطعی آب شرب در برخی از مناطق اردبیل را در روزهای گذشته شکستگی شیر ورودی سد یامچی و تصفیه‌خانه آن اعلام کرد و ادامه داد: این شکستگی با تعمیر و اصلاح 12 ساعته همراه شد تا ما ضمن عذرخواهی برای شهروندان اردبیلی، تأمین منابع آنها را در ساعت هشت صبح روز بعد شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در این مدت با توزیع آب از طریق تانکرها و همچنین بسته‌بندی آب شرب سعی کردیم تا در خدمت شهروندان باشیم که قطعا این قطعی تلنگری بود تا همه ما به اهمیت آب و مصرف درست آن توجه کنیم.

اکبری‌فرد با بیان اینکه به دلیل فرسودگی لوله‌ها، پرتی و هدررفت منابع آب در مسیر آبرسانی به شهرها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین هدررفت منابع آب می‌توانند آن را با سامانه 122 اطلاع داده و به سرعت همکاران ما در جهت ترمیم و اصلاح شبکه اقدام کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: قطعی برق با غیر فعال شدن برخی از تأسیسات آب مرتبط است و ضرورت دارد شهروندان با مصرف درست برق و آب ما را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر یاری برسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر