کد خبر: 1054955
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
مطالبه رسیدگی هر چه سریع‌تر مسئولان به مشکلات سیستان و بلوچستان
در کنار وضعیت حاد شیوع کرونا، با انتشار فیلمی از گلایه دختربچه سیستا‌ن و بلوچستانی از کم‌آبی در این منطقه، کاربران شبکه‌های اجتماعی با توییت‌ها و نوشته‌های خود از مسئولان مطالبه کردند که هر چه سریع‌تر به فریاد مردم مظلوم این منطقه برسند.

سرویس جوان آنلاین: در کنار وضعیت حاد شیوع کرونا، با انتشار فیلمی از گلایه دختربچه سیستا‌ن و بلوچستانی از کم‌آبی در این منطقه، کاربران شبکه‌های اجتماعی با توییت‌ها و نوشته‌های خود از مسئولان مطالبه کردند که هر چه سریع‌تر به فریاد مردم مظلوم این منطقه برسند. از سوی دیگر حضور برخی گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به این منطقه تحسین کاربران را به همراه داشت هرچند برخی حواشی و کمک‌های غیرضروری یا کمک‌هایی با شکل مناسب انتقادات کاربران را برانگیخت. آغاز خدمات آب‌رسانی از سوی نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان نیز مورد استقبال کاربران قرار گرفت. با همه کمک ها، اما کاربران همچنان تأکید داشتند که کار اصلی بر عهده دولت است و دولت باید در خدمت‌رسانی به این منطقه تعجیل کند. در ادامه بخش‌هایی از این واکنش‌ها آمده است.

محسن پورپیر:
«با انتشار فیلمی از گلایه دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم‌آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب‌رسانی توسط ارتش در مناطق روستایی این استان و محل زندگی این دختر بچه انجام شد». آقای دولت، با اختیاراتی که داری اگه نصف غیرت این سربازا و ارتشیا رو داشتی مشکلات کشور تا الان حل شده بود.
طا‌ها باقری:
من حاضرم هشت سال آینده برای رئیس‌جمهور شدن کسی که تونسته باشه محرومیت رو از استان سیستان و بلوچستان کم کنه تلاش و کوشش کنم. حالا می‌خواد سردار باشه یا فرمانده یا دیپلمات.
نوید برهان‌زهی:
مرفه‌نشین‌های بالا شهر تهران روزانه ۶۲۱ هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی رو صرف پر کردن استخر‌ها و آبیاری فضای سبز خانه‌های‌شان می‌کنن، اون وقت در سیستان و بلوچستان ۲۵۵۰ روستا تأسیسات آب‌رسانی ندارن و ۹۳۰ روستا با تانکر و سهمیه روزانه ۱۵ لیتر آب‌رسانی میشن، این یعنی بی‌عدالتی!
محسن مهدیان:
حداقل شاید به بهانه کرونا این مصیبت دامنه‌دار در سیستان و بلوچستان دیده شود: ۱۰ شهرستان بدون بیمارستان؛ بیمار کرونایی برای رسیدن به بیمارستان باید ۱۰۰ کیلومتر سفر کند؛ شهرستان ۵۵ هزار نفری با دو پزشک؛ فاصله دو خانه بهداشت ۱۲۵۰ کیلومتر؛ از جاسک تا راسک با یک میلیون ۲۵۰ هزار جمعیت، یک بیمارستان.
محمد مالی:
سراوان در سیستان و بلوچستان با جمعیت ۴۸۰ هزار نفر، تنها یک بیمارستان دارد. این شهر تنها یک پزشک متخصص عفونی دارد که او هم رئیس بیمارستان است. صدای سیستان و بلوچستان باشیم.
یونس زین‌الدینی:
مشکلی که همیشه در شرایط بحرانی برای کمک‌رسانی و خدمات به مناطق بحران‌زده وجود داره؛ عدم نیازسنجی عقلانی و ورد افراد و تیم‌های متفرقه به منطقه مورد نظر هستش. امروز عزیزی از سیستان تصویری گذاشته بود که یک کامیون آب معدنی رو می‌فرستادن برای یکی از روستاها. #سیستان_و_بلوچستان
علی چاه‌خوزاده:
اقدام مضحک جمع‌آوری و ارسال آب معدنی به سیستان و بلوچستان را تمام کنید و با پخش تصاویر این عزیزان کنار بطری‌های آب شرافت مردم را زیر سؤال نبرید، حل این مشکل یک کار زیرساختی است! به‌جای سهم‌خواهی سیاسی به فکر حل مشکلات مردم باشید.
یاسمن وحیده:
رضاشاه در ۱۷ تیر ۱۳۱۶ با دستور انگلیسی‌ها طی پیمان «سعدآباد»، «دشت ناامید» در سیستان به مساحت بیش از ۳ هزار کیلومتر مربع را از ایران جدا و برای همیشه «سرچشمه رود هیرمند» را از دسترس ایران خارج و سیستان و بلوچستان آباد را به ریگزار تبدیل کرد که مشکلات ناشی از آن خیانت همچنان باقی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار