کد خبر: 1054863
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
دبیر کل سازمان ملل متحد بر ضرورت تشکیل دولت لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور حفظ ثبات و امنیت این کشور تأکید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با «زینة عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تلفنی گفتگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی، اوضاع لبنان، تشکیل دولت و بحران اقتصادی و معیشتی این کشور و نیز موضوع تمدید دوره فعالیت نیرو‌های سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در بیانیه صادره از دفتر زینة عکر آمده است که وی در این تماس تلفنی، گوترش را در جریان اوضاع لبنان و چالش‌های پیش‌روی این کشور در سایه بحران حاد سیاسی، اقتصادی و معیشتی آن قرار داد.

عکر همچنین خواستار حمایت سازمان ملل از لبنان برای خروج از این بحران دشوار شد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد، اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار