کد خبر: 1054838
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بهسازی جاده بین المللی مرز دغارون-اسلام قلعه به طول 450متر تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه بازدید از مرز دوغارون بیان کرد: برای این پروژه حدود 10 میلیارد تومان اعتبار صرف شده که می تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به ترددها داشته باشد.

او افزود: این پروژه از سال گذشته آغاز شده وطی  هماهنگی با کشور افغانستان و دستگاه های مستقر در مرز دوغارون از مشکلاتی که در این پروژه وجود داشته برطرف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اختلاف مرزی میان ایران و افغانستان از اجرای طرح جامع پایانه مرزی جلوگیری می کرد که با حل این اختلاف، طرح مذکور هم اجرا می شود.

 

*ایجاد چهارمین پایانه مرزی با پاکستان*

 

امانی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری که بر مبادلات تجاری و فرهنگی با همسایگان اشاره داشتند؛ بیان کرد: این گفته در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد وهمچنین  تلاش می شود تا از ظرفیت های کشورهای همسایه استفاده شود یابد.

 

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم های یک جانبه آمریکا، مرزها بودند که به مسائل اقصادی و تجارتی کشور کمک کردند و در صدد هستیم در مرزهای سیاسی پایانه های مرزی را فعال کنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مدت ها ایران با جمهوری اسلامی پاکستان از طریق مرز میرجاوه ارتباط داشت که طی شش ماه گذشته دو مرز ریمدان و پیشین هم اضافه شدند و قرار است چهارمین پایانه مرزی هم در ناحیه جنوبی سیستان و بلوچستان افتتاح شود.

 

*واگذاری مدیریت واحد پایانه های مرزی به سازمان راهداری*

 

امانی اظهار کرد: با دستور رییس جمهور مدیریت واحد پایانه های مرزی به سازمان راهداری واگذار شد تا روند پایانه مرزی کشور سامان یابد.

 

او افزود: از آنجایی که فعالیت مرزها 24 ساعته می باشد اگر اختلافی بین نهادهای مستقر در مرز صورت دهد، نیاز است تا یک سازمان مدیریتی پاسخگو باشد.

 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: آیین نامه این دستگاه مدیریتی هم برای مشخص شدن حوزه کاری نیز درحال تصویب است.

 

امانی به همراه مدیران استانی و شهرستانی راهداری، از روند بهسازی جاده بین المللی دوغارون-اسلام قلعه بازدید و در جلسه بررسی پروژه ساخت این جاده شرکت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار